Gå til innhold

Har tatt morkakeprøve idag...og nå er det bare å vente spent på svaret...!

Anbefalte innlegg

Lykke til Anonym. Skal tenke på deg.

Jeg er så glad for å være ferdig og at jeg sov mens alt skjedde. Hadde valgt kirurgisk uten tvil igjen. Hadde aldri ville gått gjennom en medisinsk abort. Det blir for brutalt og fælt. Stakkars deg,Anonym. Tenker masse på deg nå.

Klem

Fortsetter under...

Hei

Det hele gikk fint idag. Var en del smertefullt, men fikk mye smertestillende og fantastisk pleie. Noen fra barneavdelingen hvor vi tilbringte mye tid sammen med vår datter, kom innom og gråt litt sammen med oss. Sånt gir inntrykk. Det er så godt at så mange husker oss enda og viser at de virkelige bryr seg.

Nå er vi glad for at vi er ferdige og kan legge dette bak oss. Tror nok vi kommer til å prøve et fryseforsøk om noen mnd. Neste gang må det jo bli vår tur:) Vi er ved godt mot. Vi har tross alt vært igjennom en del de siste årene.

Hvordan står det til med deg?

Godt å høre at det er over og ti kan prøvd å se framover alle sammen. Med meg går det veldig bra. Ikke hatt noen smerter eller plager,så dette går overraskende bra. Bittelitt menssmerter igår bare,og så blør jeg bittelitt.

Psykisk går det også helt fint. Mye bedre enn jeg frykta.

Tusen takk. Får bare prøve å se framover. Bare så synd at neste hang er det også 50% sjanse,og må gjennom alt på nytt. Huff. Men kan jo hende man kan være heldig!

Annonse

Håper virkelig dere alle får et friskt barn neste gang! Synes det er stort av dere å ta det ansvaret for å stoppe sykdommen innad i familien! Lykke til <3

Nå har vi snakket med sykehuset igjen og bestemt oss for å gi det et forsøk til. Fryseforsøk ved neste mens. Etter aborten kunne det gå 3 til 6 uker før syklusen kom igang igjen. Denne ganagen skal det gå bra. Nå har vi brukt opp de 25% med risoko med ett sykt barn og ett sykt foster (det vi avbrøt forrige uke). Kjenner at det hjelper veldig å ha en plan videre.

Hvordan går det med deg Cammie82.

Jeg har ingen smerter, blør litt enda. Håper det snart gir seg.

Så fint å høre,Anonym. Håper at det går bra neste gang. Tvi tvi.

Jeg merka natt til torsdag at jeg blødde mer enn vanlig,og ringte sykehuset. Dro på en sjekk,og de fant rester etter aborten..akkurat det jeg frykta. Fikk 4 cytotec med meg hjem. Skulle ta de rektalt,men det fikk jeg visst ikke til. De ble bare liggende i åpningen og ingen ting skjedde. Dro så på sykehuset igår morges og fikk 4 nye piller. Tok de 6.20 til morgen idag,og venter nå på smertene..men fortsatt ikke skjedd noe!De sa smertene kan begynne etter 1-6 timer,så får vel bare vente da. Håper det skjer noe snart.

Skjønner ikke bæret,jeg. Som jeg skrev,tok jeg 4 cytotec igjen 6.20 lørdag morgen. Nå er klokka 4.30 søndag morgen,og fortsatt ikke kjent noe.Ringte sykehuset igår sånn i halv elleve-tida. Fikk beskjed om at det kanskje ikke kommer ut før neste mens da. Synes det er litt rart,jeg da..de pillene burde vel gitt nei magesmerter i alle fall,uansett om restene kom ut eller ikke?

Så rart, men da er det kanskje bare bittelitt igjen, håper du raskt får mensen. Uff, det skal ikke være lett! Men jeg forstår godt ditt ønske om å få slutt på syndromet i familien.

Annonse

Takk for at du spør. Ingen ting har skjedd..har ringt sykehuset flere ganger. Skal på en kontroll om en uke og sjekke igjen. Håper ikke jeg må på en ny utskraping!

• 4 uker senere...

Hei igjen Cammie82. Så frustrerende at de ikke fikk ut alt når du var igjennom den kirurgiske aborten. Håper alt har ordnet seg nå da iallfall.

Jeg har hatt småblødninger siden den medisinske aborten for 5,5 uker siden. Men tror jeg hadde en menstruasjon en uke etter aborten og at jeg derfor kan vente en ny menstruasjon i disse dager. Formen har vært på topp etter aborten - merkelig å plutselig ikke være kvalm og sengeliggende lengre. Vi skal starte med fryseforsøk i naturlig syklus denne syklusen, er så klar for å komme igang igjen. Venter og venter på menstruasjon nå altså.......

Ellers så kan jeg også "anbefale" PGD. Vi startet hele denne prosessen ifjor septemer. Tingene gikk greit og fort. Vi fikk uventet avslag i desember i fjor da vi har to gjenlevende friske barn. Siden vi allerede da hadde begynte å leke med tanken om et barn til, gikk vi derfor rett til privat prøverørsforsøk (jeg stealiserte meg når vi fikk vårt tredje barn - trodde tre friske barn var nok. Visste ikke da at den lille jenta var dødsyk).

Tenker mye på deg og håper du/ dere klarer å se fremover.

• 1 måned senere...

Hei dere:)

Har ikke vært her inne siden jeg skrev siste innlegg her 5.mars..

Har ikke vurdert eller tenkt på PGD forløpig,nei. Vet om det, og at det finnes muligheter hvis det skulle gå galt igjen og igjen og igjen..

Men en god nyhet, er at JEG ER GRAVID igjen nå :) :)

åssen går det med deg, Anonym??

Jeg har ikke kommentert i denne tråden før nå, men jeg har lest gjennom alt og vært med på oppturer og nedturer... Og dette må jo utvilsomt kalles en stor opptur Cammie82 :) Jeg ønsker både deg og anonym så inderlig lykke til fremover, dere er så sterke!

Tusen takk, dere:) Ja, nå er det bare å krysse fingrene for at det går bra denne gangen:):):)

Vet ikke så mye om PGD selv, men fant en side hvor det står om det: http://www.bion.no/temaer/gentesting-av-befruktede-egg-pgd/

Jeg er 6+4 idag da:)

• 4 uker senere...

Hei alle sammen som følger denne tråden:)

Idag er jeg 10 uker på vei:) Var på forundersøkelse til morkakeprøven igår. Tok ultralyd for å sjekke hvor morkaka og fosteret ligger.

2,8 cm.....ikke store greiene, men fikk et nydelig bilde med meg hjem. Utrolig at man ser både hodet, kropp, armer og bein når det er kun 2,8 cm!!!!

10 dager til jeg skal ta prøven...så nå er det bare å krysse fingrene for at vi er heldige denne gangen!!!:)

Hei igjen. Tidligere anonym (klarer ikke svare anonymt lengre)

Spennende Cammie. Skal krysser armer og ben for et positivt svar denne gangen.

Jeg er også gravid igjen - snart syv uker på vei. Skal på ultralyd på tirsdag. Vi mistenker at det er to stk der inne så det blir ekstra spennende på ultralyden.

Vi håper å få tatt morkakeprøve i løpet juli en gang. Vi var ikke igjennom sånn forundersøkelse forrige gang. Vi bare møtte opp og de tok prøven samme dag.

• 2 uker senere...

Heisann!

Hehe, da er du ikke anonym lenger,nei:)

Ja, tusen takk. Er veldig spent. Har en god følelse denne gangen, så håper virkelig at den følelsen er riktig!!

Gratulerer med å være gravid igjen:) Og dere tror at det er to der inne? Wow, så ekstra spennende da! Hva gjør at du tror det? Stoooor mage?:)

Hm, rart at dere ikke hadde forundersøkelse før prøven...trodde alle skulle ha det,jeg. For at de skal se hvilken vei de skal gå for å ta prøven, og se om alt ser greit ut.

Jeg er spent for morgendagen! Gruer meg ikke til selve prøven nå. Har jo gjort det 2 ganger før, så det går bra. Men veldig spent på svaret....håper bare det ikke tar så mange dager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...