Gå til innhold

Ekstremt oppblåst, forstoppelse og selvfølgelig hemorroider! :-( Noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Er så ekstremt oppblåst at jeg ikke får sove på natta og i tillegg blir jeg ekstra kvalm. Har hemorroider fra forrige svangerskap (mini er 1 år) som er blitt verre og gjør ekstremt vondt å gå på do. Vet ikke hva jeg skal gjøre hvis dette skal vare i enda 31 uker. Hjelp!!!!! Har i tillegg et par netter nå hatt forstoppelsesdiare + oppkast og nesten ikke sovet noe i det hele tatt. Er fortsatt hjemme med mini men skal begynne å jobbe igjen neste uke, da skal pappaen være hjemme. Har noen noe gode råd? Må si at jeg sliter. Spiser yoghurt, benefiber og drikker en del vann. Prøvde maltekstrakt i går og følte jeg bare ble enda mer oppblåst.

Fortsetter under...

Heisann kjære deg.. Jeg har hatt samme problemene. Det jeg brukte var linfrø.

Strø en til to spiseskje linfrø ned i en kopp og hell i vann til litt over frøene. La de stå slik i 6-8 timer, eller over natten. Bland så yoghurt, eller noe annet i dette og spis.

NB: Om du bruker en annen skål eller noe, så er det viktig å få med vannet/det våte som er ved linfrøene, for det er det som er godt avførende. Så det lureste er å helle yoghurt i den koppen du har lagret linfrøene i.. =)

OBS at du drikker bra med vann, ellers kan en del av de avførende tipsene en finner på nettet, være mot sin hensikt!! =D

Ellers har du jo lactulose som en kan kjøpe reseptfritt på apoteket! Mener en kan bruke det som gravid.

Takk for råd! Linfrø skal prøves ja. Får man kjøpt det i vanlig butikk eller helsekostbutikk?

Prøvde laktulose forrige svangerskap og husker jeg prompa fartstriper i trusa så har ikke så veldig lyst å ta det igjen. Må da i tilfelle bruke bleie. :-) Hehe

Har hatt diare 2 netter den siste uka etter at jeg har vært forstoppa noen dager. Tror jeg egentlig da har spist noe som har gjort at det har "løst" seg på en måte men utrolig kjipt å fly på do hver halvtime i løpet av natten + at jeg har kastet opp fordi jeg har vært så kvalm pga oppblåsthet. ;-)

Annonse

Er selv plaget med forstoppelsediare, begynner å bli lei av toalettet :P Men skal prøve linfrø i vann. enda at jeg hater all slags frø, men gjør alt for å bli kvitt det :)

Hadde glemt alle disse gravidplagene :-/

Gå til legen og be om scheriproct med stikkpiller. Hjelper raskere enn bare salven :)

Drikk biola, spis noen få svisker, pærer.. Ang oppblåstheten, så går den over etter noen uker mener jeg å huske. Lykke til og god bedring!

Jeg slet enormt i to uker, fy fader så vondt det var! Kun grått engang av smerter før og det var under fødsel inntil jeg opplevde ekstreme luftsmerter og full forstoppelse. Ett glass Biola om dagen og melkesyrebakterier kjøpt på apoteket har kurert meg! Ble mye bedre etter 1 dag, og dag 2 var jeg så og si helt kurert! Nå er alt normalt og magen har det kjempe bra!

Hjalp magen min tilbake på rett vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...