Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Jeg tror faktisk at tiden er inne nå, og tenker å begynne å prøve allerede i morgen. Gutten min er 2 år og 5 mnd, og suupermotivert! Har noen av dere begynt, eller har dere allerede sluttet, kanskje?
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Ja bleie sluttet jeg heldigvis med som baby hahaha kunne ikke dy meg. Mini blir 2 i mars men det er nok litt tidlig å slutte med bleie ennå, men tenkte at i sommer er en fin tid.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Hehe... Skulle påpeke det samme, at det er da sånn ca 30 år siden jeg sluttet med bleie Ellers så har alle fire barna mine sluttet med dagbleie nå. Vesla sluttet i sommer like før hun ble 23 mnd. De to eldste guttene sluttet på sommeren (juni/juli) før de fylte 3 år (født i okt og sept), og minstegutten i påsken da han var 2 år og 8-9 mnd. Synes egentlig vel 2,5 år er vel veldig fin alder for bleieslutt jeg. Da er de store nok til å forstå skikkelig hva det dreier seg om, og til å gå på do selv, men ikke så store at det er blitt til en kampsak dersom de ikke vil. 23 mnd var egentlig litt vel tidlig, det krevde mye jobb og nå som hun er akkurat 2,5 år må hun fortsatt følges på do hver gang siden hun fysisk er for liten til å klare dette helt selv. Så det ble litt ris til egen bak, men deilig å slippe bæsjebleiene da
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Haha, jeg tenkte litt på det der, og da jeg så at noen hadde svart på tråden, tenkte jeg "Jadda, haha, jeg vet hva som venter" Jeg tenkte også på slutte til sommeren, men han er så motivert nå at jeg ikke egentlig ser noen grunn til å vente. Han har en liten krakk på badet, så han fikser det der selv. Utrolig nok. Han setter krakken foran do, gjør seg ferdig og tørker seg, så går han ned fra doen, skyver den til vasken og vasker hendene. Så kommer han ut av badet og er suuuperstolt. Han bruker å si: "Mamma, æ tissa på do! æ klarte det!" Jeg bruker altså allerede nå å la han vase rundt uten bleie på, og det er lenge siden han har hatt uhell. Så det står vel ingen ting i veien, tror jeg. Men det skal vel bli litt jobb med å få han til å bæsje på do, for det har han ikke gjort før...
Kortslutning Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 (endret) Ja, hun slutta når hun var 2 år og 4 mnd. Vi så at hun var veldig klar og det var vi foreldre også Vi kunne sikkert ha slutta noen mnd før, men valgte å vente til 23.desember, siden vi da hadde 2 uker på oss til å få henne tørr. Det ble noen uhell de to første dagene, men så løsna det. Har vel vært 2 uhell i barnehagen, de synes det går strålende. Vi brydde oss mindre om at det var vinter, vi synes ikke det var rett for jenta vår å vente lengere. Angrer ikke:) Sliter litt med bæsj da. Får ikke helt til å gjøre det på do, så bleien må på innimellom så hun får bæsja. Men hun sier i fra når hun skal bæsje og ber om bleie. Også sier hun fra så snart hun er ferdig. Vi stresser ikke og tenker at det ordner seg etterhvert. Lykke til, og ikke gi opp selv om det blir noen uhell:) Endret 13. februar 2012 av Kortslutning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå