Gå til innhold

Når ble magen synlig? Lurer spesielt på dere med barn fra før.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min syntes vel rundt uke 15 mener jeg å huske. Men, følte liksom at ikke at magen var det som "kom først". Det var heller pupper og litt sånn "rart" potet-gull-feit-mage som kom...Så ut som jeg hadde spist godt, med andre ord !

Venter mitt 3. i mars

På jobb var det folk som ble overrasket i januar.

Men er litt overvektig så har gått med vide klær, så magen har ikke synes før den stakk mer ut enn puppene, og det var vel uti januar...

Annonse

Min kom tidlig, ca 7-8, men det var nok mye luft. Selve magen kom vel ca 11-12, da var livmor godt over skambein. Jeg ble selv overrasket over hvor fort livmoren kom over skambeinet, og livmor er stor ifht termin denne gangen, men barnet er riktig størrelse. :)

Hvorfor? Nei de kunne ikke si annet enn at det var fordi det var en "flergangslivmor".

Jeg fikk babymage som ikke var oppblåstmage ca uke 11 tipper jeg. Nå er jeg 14+5, og magen er like stor som i uke 19/20 med nr 1. Gikk fort! Men gla jeg slipper mange uker i den der fasen der man bare ser blubbete ut :P

Annonse

Fikk oppblåst mage før IKM... Og den har bare blitt større, men naturling nok størst på kvelden. Er tynn i utgangspunktet da. Nå er jeg i uke 13, og tror/håper ikke magen er supersynlig for folk flest pga vinter og mye klær (har ikke sagt noe på jobb ennå), men var i bryllup sist helg og da så folk tydelig jeg hadde mage pga kjolen jeg hadde på. Men er mye luft fortsatt ja... Venter nr 2.

Husker ikke når min mage ble skikkelig sånn "gravidmage", men jeg er 24+2 i dag, og nå føler jeg magen er nesten like stor som den var da jeg var på termin sist. Bare at den da var kommet litt mer opp. Babyen nå ligger helt nede (med hodet tror jeg) og skrår ut/ mot min venstre side. Så hikking kjennes helt nede og spark kjennes ca i navlehøyd ute mot venstresiden (stort sett :) Veksler jo litt)

:)

Tja, jeg måtte si ifra på jobben i uke 8, for da passet ikke buksene mine lenger. Og etter det har det bare gått utover for å si det sånn. Jeg er 19+3 og ser godt gravid ut. Jeg ligger et hakk over gjennomsnittet, men jordmor sier det er vanlig for flergansfødende (mitt 2). Også er jeg bare 160 høy, så det må liksom utover i bredden og dybden. Ikke mye lengde å gjemme seg på her:-). Mye fostervann har jeg også. Alt er vanlig. Bare å kose seg med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...