Gå til innhold

hvor manger uker er dere på vei? å hvor mye har dere lagt på dere jenter? :D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Opp 7.8 kg og er i dag 24+2 uker på vei.

Som supermom må jo også jeg si at sist gikk jeg opp kriminelt myyyye fra uke 30-42, og jeg hååååper jeg ikke går like fort/mye opp denne gangen, og at jeg føder litt tidligere i forhold til termin! Bare de 10 siste dagene på overtid gikk jeg jo opp ca 5 kg... Spiste så og si ikke, men lagret alt jeg drakk i kroppen så og si og hadde sv skaps forgiftning.

Håååper på max 18 kg denne gangen :)

Start 67 kg, nå 73 kg. Uke 27. Opp altså 6 kg. I forrige svangerskap gikk jeg opp over 30 kg, og mesteparten kom i 3. trimester. Håper at jeg klarer å holde meg på maks 15 kg denne gang!

Annonse

Startvekt 76, opp 1,5 til 77,5 er i uke 22 nå. Sist gikk jeg opp totalt 1 kg men startvekt på 74, tok av meg 12 kg da ungen var ute, så høy forbrenning gitt :-P. Spiste bra, det gjør jeg nå og :-). Men gikk ned litt i starten da.

Startvekt 62 nå 72 så opp 10kg. er 22+6 idag. jeg gikk opp masse første 3 mnd. nå siste to har det egentlig gått veldig sakte oppover. Heldigvis. Satser på å holde meg under 20 kg. opp.

Høyde:162.

Startvekt: 52,5.

Nåværende vekt i uke 17+1: 58.

Opp: 5,5 kg.

Syns det hørtes mye ut, men jordmor sa at det var helt normalt ettersom jeg var såpass slank i utgangspunktet :)

Startvekt 59,5 kg. (1,62 høy)

25 uker i går og veide da 70 kg. Så lagt på meg 10,5 kg.

Ikke så ille i følge legen siden jeg var liten fra før. Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 30 kg:( Håper max 15 denne gangen.

Annonse

...ikke glem at startvekt har endel og si også da... ;)

Denne "konkuransen" er like morsom hver gang... Noen får så dårlig samvittighet fordi de har gått opp 10-15kg, imens andre bare har gått opp 4-5kg. -Men veldig få nevner startvekten.

Det er en forskjell på Ei på 50kg som går opp 10kg under svangerskap vs ei på 90kg som går opp 10kg... ;)

Alle er forskjellige, vi blir som vi blir :)

Vet ikke om jeg ville kalt dette en konkurranse.

Jeg skulle ønske jeg fikk se en slik tråd i første svangerskap, jeg slet veldig med at jeg gikk opp så mye. Jeg var 60 kilo da jeg ble gravid og endte på ca 90 etter 14 dager over termindatoen.

Det er så fint å se at alle er så forskjellige og at man ikke er alene om å gå opp mye, lite, tidlig, sent, ikke i det hele tatt eller absolutt hele tiden...

Jeg klarte aldri å nå min vekt igjen, jeg har jobbet i 4 år for å komme ned på ti kilo over der jeg var før jeg fikk første mann. Men 70 er ikke en ille vekt mtp min høyde, men skammen var jo der likevel.

Konkurranse, kanskje noen ser på det slik, men jeg ser på det som en fin sjanse til å vise andre som er usikre førstegangs- eller flergangsgravide at man ikke er så alene om vektøkningen eller tapet for den saks skyld. Vi er alle normale, og kroppen gjør akkurat det den vil.

Denne gangen håper jeg virkelig at jeg slipper å jobbe i 4 år etter fødsel for å nå et akseptabelt vektnivå og at jeg slipper 30 kilo overvekt på slutten av svangerskapet. Men jeg har tålt det før så tåler det vel igjen hvis det skulle komme.

Stå på jenter! :)

ja- støtter den over her #40, selv om jeg også føler litt at det er en konkurranse, der noen kan vise hvor tynne og små de er, selv i svangerskapet..Jeg vet jo at de selv ikke akkurat velger det, de spiser jo som hester mangen av di, jeg er bare missunneligt på at jeg ikke kan spise som jeg vil selv :D alt må tenkers over, og skeier jeg ut 1 dag, så kan jeg se resultatet på vekta allerede dagen etter.. BLÆÆÆ!

Dette er min nummer 2- startvekt 73.5, høyde 1.74- uke 18+4- vekt hjemme i morges 78-opp 4.5 kg, vekt hos legen- sikkert 3 kg mer!

Jeg kan også si det, at det er bare spørsmål om tid, før vekta mi tar skikkelig av! Regner med å sikkert ende på 90kg ved fødsel

total vektoppgang første gang- 17kg

Endret av SurreGuri

Jeg la på meg 24 kilo med nummer 1, og 9 kilo med nummer 2.

Hvor mye jeg legger på meg med denne knotten er meg revnende lykegyldig :)

Men hvis det hjelper noen andre å se hvor mye jeg har lagt på meg, så har jeg ingen problemer med å dele den opplysningen :)

Startvekt var 69 kg. Er nå 38+2 med 74 kg. Har kjemper dårlig samvittighet for at jeg har drukket så mye brus og hivd innpå med sjokolade, bevegd meg mye mer kunne jeg også ha gjort:\ men veier opp med å spise rikelig med grønnsaker og frukt (så føler jeg meg mye bedre:p) skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har lagt på meg mer...

eg er 21+3 og var 77 kilo når eg starta har gått opp 3 kilo til 80.. er spent denne gangen for med dei to andre gikk eg opp 28 og 29 kilo... men eg liker å ha former og liker at magen min er stor og synnlig(sjølv om folk spør om eg har lenge igjen) hehe... nyter svangerskapet og alt som vokser..

Jeg er i uke 19 og har gått ned et par kg. Har ikke lyst til å dele vekten min, men veier noen kg for mye, så ingen skade skjedd;-) Forrige gang veide jeg ca det samme og gikk opp 9 kg- men vektøkningen kom ikke før etter uke 24...

startvekt 66 kg, 167cm høy. er 17 uker på vei, og har lagt på meg 0,5 kg.

forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 10 kg til uke 17, men hadde mange uker uten vektøkning etter uke 17.

har ikke så god matlyst denne gangen, og kroppen er helt annerledes. har ikke vært på ul enda, men tipper det ikke er samme kjønn som sist.

har fått en liten kul, så har vel tatt en kilo eller to fra bena eller et annet sted som har flyttet seg til kulen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...