Gå til innhold

Rampete i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som fyller 5 år i juni. En helt normal og grei gutt, men veldig guttegutt... Ble storebror for 9 mnd siden og det har gått kjempe fint. Vi har hatt våre perioder med trass som alle andre, men det siste året har det roet seg.

Vi er veldig sosiale, og mye sammen med andre fam med barn, og han leker veldig fint sammen med de. Gjør selvfølgelig ikke alltid som vi sier, men han hører på tiltale og retter seg etter det vi sier.

Problemet er at det siste året har vi fått en del tilbakemeldinger fra barnehagen om at han er rampete og ikke hører på de voksne. Dette gjelder visst de fleste guttene på avdelingen. Jeg kjenner ikke igjen sønnen min i den beskrivelsen de gir av gutten. Det de forteller er aldri noe problem sammen med andre barn.... Synes det er leit og trist å få slike tilbakemeldinger. Vi snakker med sønnen vår om det, men jeg er litt usikker på hvor mye oppmerksomhet vi skal gi det???

Lurer på om det er guttene i barnehagen som påvirker og girer hverandre opp. Noen som har noen formening om dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe barnehagen skal løse og om det er som du sier at han ikke er slik ellers, så er det ihvertfall slik at det er barnehagens utfordring!

MEN det er jo lov å snakke litt med ham om det. Kanskje barnehagen og foreldrene til de aktuelle guttene kan ha en felles strategi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...