Petrine +spire=❤ Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Jeg har kjøpt 2 glass med grønnsaksmos. Disse tenkte jeg kunne være enkle å ta med om vi skulle ut og ikke middagen ble hjemme. Tenkte i dag at jeg bare skulle teste. Men det likte ikke lillemann. Han spytta og brakk seg. Jaja da går ikke det. Sånn er det når han er vant med bare hjemmelaget...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Kjedelig med kresne barn da. Du får prøve glass med jevne mellomrom så han venner seg til flere smaker. Du får det nok til etterhvert!
Petrine +spire=❤ Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2012 Han er egentlig ikke kresen, spiser det meste av det han får servert hehehe. Kommer seg sikkert om jeg hadde tatt noen andre glass... Vi får prøve igjen senere.
zassy☆ Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 det sies jo at man må prøve maten noen ganger så venner de seg til det, så selv om han allerede liker/har vent seg til mye hjemmelaget så trenger han kanskje litt tilvenningstid til det som er i glassene? blir vel litt annen smak sikkert. Merket iallefall her at hun ikke likte most avokado de to første gangene hun fikk, kom bare ut igjen, men etter det så har hun likt det
LillemorHeidi Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Vi ga ikke middagsglass til vår lillepia. Vi prøvde det noen ganger men for å være erlig så smaker det pyton. Det går an å lage større posjoner med mat når dere lager mat også fryse ned i glass eller annen egnet beholder som du tar med. Eventuelt lage det klart dagen før og og ha med. Finnes masse kjempefine kokebøker med forslag på hva man kan lage som tåler frysing. Et annet triks jeg hørte er at det kan gå an å krydre middagsglasset litt (ikke med salt). Veldig mange middagsglass smaker det samme uansett hva det er mens hjemmelaget mat har mer smak så det kan gjerne være derfor han rynket på nesa.. Vi endte med å gjøre det med pasta bolognese glass. Vi blandet med litt av vår egen sterkere variant og da gikk det ned på høykant. Man må selvfølgelig ikke overkrydre. Jeg tror ikke vi gidder å kjøpe middagsglass denne gangen til minstemann. Det er jo så enkelt å greit å lage grønsaksmos ol. selv
Petrine +spire=❤ Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2012 Var fordi det skulle være enkelt å ta med vi prøvde, slippe å tenke på at det skal stå kjølig å sånn, men pytt sann. Kanskje det går bedre neste gang Ja de må jo spise detnoen ganger. Smakte på detselv og syntes ikke det var noe godt... Under vår middag i dag fikk han en liten bit brød med urtesmør. Skal si han var ivrig da gitt! Ble så fornermet når det var tomt. Fikk det oppi babyfeeder.
Jente2011 Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Mini heller likte ikke kjøpeglass, sputta det ut og brakk seg, men sikkert 10 gang jeg prøvde ville han ha:) Di må jo venne seg til smaken, og med en sta mor så gikk det tilslutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå