*spirami* Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 hva er pergo? Når passer det seg å starte på det? Og må jeg til legen for å få det?
Fiemamma Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Hormonstimulering for eggstokkene. Pergo er noe man får dersom man sliter med å få eggløsning og du må til full ssjekk hos gynekolog først for å i det heletatt bli vurdert. Partner skal også levere sædprøve først.
Splenda Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Jeg fikk pergo pga PCOS-diagnose, da trengte ikke partner å levere sædprøve først. Så det varierer nok litt.
Fiemamma Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Jepp, jeg fikk for endo og min mann har ikke sjekket seg enda, men skal gjøre det for sikkerhets skyld nå. Litt dumt å pakke i seg så mye hormoner og så viser det seg at svømmerne er dårlige.
Ver@ Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Jeg har hverken endo eller pcos, og mannen min trengte heller ikke levere spermtest. Har gjort det nå for sikkerhetsskyld (den var fin, juhuu;) ). Så det praktiseres nok forskjellig rundt omkring
ØnskerBIM87 Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har endo og fått pergo. Tatt det for første gang nå da det har vært null spire på 8 mnd. Kjenner det stikker mye i eggstokkene nå og jeg er rundt eggløsning så blir spennede. jaja vi får se hvordan det går
Fiemamma Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 ØnskerBIM87, da er vi i samme båt jeg og du Er i min 9 pp jeg Tar dobbel og vurderer pausemåned neste måned fordi det gjØr så vondt. Hadde vært morsomt å fØlge deg. Krysser fingrene!
*spirami* Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2012 Jeg fikk påvist endo i sommer, har ikke fått noe tilbud om pergo, eller har aldri hørt noe om det før jeg meldte meg inn her. Får høre med legen :-)
ØnskerBIM87 Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 ØnskerBIM87, da er vi i samme båt jeg og du Er i min 9 pp jeg Tar dobbel og vurderer pausemåned neste måned fordi det gjØr så vondt. Hadde vært morsomt å fØlge deg. Krysser fingrene! Tar du to piller hver dag i fem dager??? Tar bare en jeg...? Har du skikkelig vondt? Ikke bra! Ja i like måte... Krysser fingrene for deg å
ØnskerBIM87 Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Jeg fikk påvist endo i sommer, har ikke fått noe tilbud om pergo, eller har aldri hørt noe om det før jeg meldte meg inn her. Får høre med legen :-) Hei igjen Hopefull90 ja hør med legen din. Dette skal vist hjelpe
spireønske Skrevet 17. februar 2012 #11 Skrevet 17. februar 2012 Jeg fikk mens idag, starter på pergo på søndag, å skal ta 2 tabletter dagelig i 5 dager dette blir første kuren... jeg fikk beskjed hos lege att jeg kun skulle bruke tablettene annen hver mnd Lykke til alle sammen denne mnd ble jeg faktisk glad for å få mensen, slik att jeg får starta på tablettene nå hehe
Fiemamma Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 ØnskerBIM87: ja, tar dobbel (to tabl.) i 4 dager, 4-8 syklusdag. Det er nok for å si det sånn, kjennes!
ØnskerBIM87 Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 Hvorfor tar jeg bare en i fem dager da? Trodde det var likt jeg. Snodig!
Fiemamma Skrevet 17. februar 2012 #14 Skrevet 17. februar 2012 Det kommer an på situasjonen tror jeg. Hvor store er endometriene dine da? Har en på 1.5 cm på venstre eggstokk og en på 2.6 på høyre eggstokk. Har gått et helt år nå med ustabile sykluser, alt fra 24 til 45 dager, men er 28 som er normalt for meg. Har bare hatt 1-2 sykluser med 28 dager på litt over et år nå..
ØnskerBIM87 Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har vist bare vev og har aldri fått vite hva slags grad jeg er :S Syklusene mine har i det siste forflyttet seg fem dager hver mnd :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå