Gå til innhold

Ang svangerskapspenger...blir så irritert!

tuppelure82

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var hos jordmor og fikk beskjed av henne at jeg ikke kan gå på svangerskapspenger så lenge jeg ikke har en belastende jobb.

Så leser jeg her at mange får gå på dette siden tvillingsvangerskap i seg selv er en risiko.

Idiotisk at jeg må bruke av sykemeldingskvota mi da, mens andre kan gå på svangerskapspenger.

Hva er tilfelle? Er det opp til skjønn fra jordmors side eller?

Skal høre med fastlegen min hva han mener.

Noen som kan fortelle meg om jeg har krav på svangerskapspenger så lenge jeg er tvillinggravid?

Fortsetter under...

Jeg var til legen og spurte om jeg skulle sykemelde meg eller gå på svangerskapspenger, legen var ikke sikker og sa at jeg måtte spørre på NAV (Legen er helt ny), der sa de at jeg skulle over på svangerskapspenger. Jeg gikk til legen igjen og sa at hun måtte fylle ut et skjema, det ble aldri gjort.. Da jeg var hos jordmor, spurte jeg om ikke det stemte at legen skulle fylle ut det skjemaet slik at jeg kunne få sendt det inn eller om det var bedre med sykemelding. Da fortalte jordmor at de var blitt kurset av NAV at tvillinggravide skal på svangerskapspenger, hun sa det at det er altfor lite kjennskap til det og at legene rundt om ikke vet nok om det. Hun fylte ut skjemaet der og da slik at jeg fikk levert det inn..

Da jeg var hos gynekolog idag spurte hun om jeg var sykemeldt, nei jeg går på svangerskapspenger svarte jeg. Da så hun rart på meg, jeg fortalte hva jordmor hadde sagt, og da svarte hun at da måtte hun vel sette seg inn i dette allikevel da, det hadde hun ikke giddet før..

Sorry, ble langt dette svaret, men poenget mitt var at det er ikke nok kjennskap til svangerskapspenger rundt om, både fordi de ikke gidder og fordi det kanskje ikke er godt nok kursing/informasjon om det.?

Det var fastlegen min som sa at jeg måtte gå over på svangerskapspenger. Han ville bare ha en bekreftelse fra de på Nasjonalt senter for fostermedisin, der jeg går til kontroll, at det var det beste for barna. Min fastlege mente det ikke skulle brukes sykemeldingsdager når det er for barnas beste at jeg er hjemme. Min form er jo bra. Tror jeg er heldig med fastlegen min :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...