Mamma4livet Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Gutten min(4 mnd denne uka) har alltid vært en tilfreds liten baby. Han har den siste uken blitt mer sutrete og virker utilfreds. På natten har han til nå vært våken (for mat) 2-3 ganger mellom 20-07, og har pleid å sovne med en gang etter at jeg har ammet han. De siste to nettene har han våknet annenhver time og vil kun ha pupp. Han har også vært vanskelig å legge etterpå. Har måtte ta han opp av senga for trøst osv. Han er også mer sutrete på dagtid. Lurer derfor på om han kanskje trenger litt grøt eller om det er normal variasjon i humør? Mulig han også kan være litt frustrert over å ikke komme seg frem. Han ruller nå på mage, men kommer seg jo ellers ingen vei.
cent Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Vi begynte med litt grøt når småen var drøye 4,5 måned. Hadde egentlig tenkt å vente til 6 måneder, men ei drøy uke før han ble fire måneder begynte han å våkne oftere om natta (3.-4. time, mot tidligere 5.-10. time). Jeg tenkte først det var en økeperiode og lot det stå til, men så våknet han bare oftere og oftere og det gikk vel et par uker med at han våknet hver 2.-3. time før jeg ga opp og ga grøt og det virket Brukte vel en 3-4 uker på å innse at grøt var tingen... To netter med hyppig våkning kan jo bare være en økeperiode, men det kan jo også være at han begynner å trenge mer mat. Jeg tror jeg ville gjort som jeg gjorde igjen, men jeg ville nok innsett at det ikke var en økeperiode mye tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå