Gå til innhold

Dere som kaster opp.. Hvor lenge varte det?

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+4 og i går kveld kom kvalmen som kastet på meg, nesten om omgangssyken. Spydde i hele natt og har ikke klart å røre meg uten å måtte løpe inn på badet og henge over do.. I morges har det gått bedre, men er fortsatt kvalm. Nå er jeg såååå redd for at dette bare er starten, og at jeg må regne med å ha det sånn i mange uker fremover! Hvordan har det vært for dere andre som kaster opp? Noen som bare har kastet opp i noen dager, også har det gått bedre?

Fortsetter under...

Jeg er nå i uke 15 og begynte å kaste opp og kastet opp mye fra uke 6. Jeg ble vurdert for innleggelse flere ganger, og prøvde ulike medisiner. Ingen virket helt til jeg fikk zofran. Den gjorde underverker, oppkastet ble borte, og brekninger og kvalmen ble redusert. Jeg er fortsatt kvalm og brekker meg daglig, men etter jeg fikk den medisinen har jeg blitt mye bedre. Dersom kvalmen din fiortsetter og du kaster opp flere ganger hver dag, burde du be om henvisning til sykehus. Det er hjelp å få, og ingen skal behoøve å måtte kaste opp mange ganger hver dag i ukesvis.

Jeg er i uke 18+5 og kaster opp og er kvalm hver dag. Men håper på at det går over snart... Har kastet opp siden jeg var i uke 5, så syntes det begynner å bli litt drøyt nå...

Håper det går over fort for deg!

Jeg er 6+6 og kvalmen er blitt verre siste dagene og idag begynte jeg kaste opp. Kjempeslitsomt på jobb da jeg forventes prestere 100 prosent. Men trøster meg med at det går over. Etterhvert... Men ja, gruer meg til å gå på jobb.

Annonse

Er på besøk innom her. Jeg spydde i 3. mnd i strekk. Ble innlagt på sykehus flere ganger, og så ut som et skjelett. Da jeg gikk inn på fødestua, var jeg 10 kg lettere enn da jeg ble gravid... Lykke til alle dere kvalme kvinner:-)

Det har faktisk gått over for meg nå, så tror faktisk det kanskje var omgangssyken! Spydde i ca ett døgn, er fortsatt kvalm og dårlig matlyst, men mye bedre enn jeg var. Jippi, håper at jeg slipper unna mer oppkast. Syntes sååå synd på alle de som må slite med det!!

Jeg begyntebog kaste opp i uke 8, er nå uke 14 og kaster opp enda. Men nå er det stort sett bare på morran men kvalm hele dagen. Vært sm siden nyttår drittlei av å være kvalm!! Men håper jeg er bedre neste ume og kan begynne jobbe redusert :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...