Snellamedto Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Hei, Når vi har reist med fly har vi frem til ca 9 mnd alder brukt en god gammeldags babybjørn bæresele, men den er blitt for liten til vår 1-åring. Jeg er ikke så bevandret på bæretøyfronten, men ser at det finnes forskjellige ting man kan velge som også passer for større barn. Er det noen som kan tipse meg om bra og enkel bæresele? Skal reise alene nå til helgen og da må jeg ha noe han kan sitte i så jeg får hendene fri til bagasje.. I tillegg veldig greit med noe som ikke må knytes etc. Vil ha ham på magen. Anyone?
Ugress Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 (endret) Manduca Babybjørn er ubehagelig både for deg og ungen, men manduca er helt fantastisk! Foretrekker å ha ungen på ryggen, men går fint an å bruke den på magen å Finnes en hel haug med formsydde bæretøy, jeg har kun prøvd manduca. Om du går for det har du i alle fall en bæredings som kan brukes til ungen er godt over 3 år (brukte min sist for noen uker siden og ungen er 3,5 år) Endret 13. februar 2012 av Ugress
Hera_75 Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Ergo, kanskje? Den kan brukes ganske lenge, hvis barnet finner seg i å bli båret på magen. Må sitte mot deg i den.. Kan også bære på ryggen, men jeg synes det er litt vanskelig å få barnet oppi selen alene da.
jentemamma Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Har vært superfornøyd med Ergo (ikke prøvd manduca da, men hørt masse bra om den også! Kjøpte min ergo til en ferie når vesla var ca 9 mnd. Bar henne foran til hun var godt over året, og det var behagelig for begge. Gikk deretter over til ryggen. Kronglete å få ungen oppi i starten, men jeg fant en teknikk som gjør det helt overkommelig:) Og hun elsker å sitte der! Bruker den på shopping, tur i marka og fjellet etc. Veldig anvendelig:)
Blabb00 Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Manduca Kan bæres både på magen og ryggen. Elsker den. Virkelig. Kjenner ikke vekten på barnet heller, for man bærer barnet så tett inntil seg. Spurven vår elsker såfall i sitte i den. Hun sovner umiddelbart Anbefales!
Ugress Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Ellers har man jo Beco for de som synes det er vanskelig å få ungen på ryggen alene http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_1_66&products_id=576 Vet ikke hvordan den er i forhold til bærekomfort og hvor lenge man kan bruke den.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Manduca er super! Bruker den fortsatt mye til vesla på 17 mnd, og storesøster på 3 år sitter også som en konge/ dronning oppi der fortsatt Hvis jeg bærer på rygg pleier jeg å ta på hoftebeltet først, og så setter jeg meg ned på sofaen og putter henne oppi derfra, ved å sette henne bak ryggen min. Funker helt fint synes jeg!
Steget Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Vi har en Angelpack kjøpt på Bæreglede. Veldig fornøyd med den. Kan bære både på mage og rygg. Jeg har ikke prøvd å bære ho på ryggen enda, for ho trives så godt på magen:) Var ute og reiste på lang flytur for noen uker siden og hadde Vesla i bæreselen både før og under flyturen (ikke opp og ned). Ho er 19 måneder, har brukt den siden ho var 8 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå