Gå til innhold

Hormonspiral og depresjon som bivirkning! Hva er din erfaring med spiralen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Merket stor forandring i kroppen etter jeg satt inn spiralen, depresjon og angsttendenser. Har også hatt diare og kvalme i snart to uker. Gått mye ned i vekt og får nesten ikke i meg mat.

Noen med lignende erfaringer? Skal til legen i dag, håper han vil ta den ut for dette orker jeg ikke mer. Har ingen krefter igjen. Vet jo ikke om det er pga spiralen,men jeg vil ha den ut uansett! Har ikke hatt den mer enn 2,5 uker, men med to barn som jeg har mest alene pga en mann som jobber borte og kun er hjemme i helgene orker jeg rett og slett ikke dette!!

Tar det forresten lang tid å ta den ut og gjør det vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt lignende. Noen har blitt bedre over tid. Andre merker ingenting i set hele tatt.

Vekttapet er nok pga nedstemthet.

Du får i deg ca like mye og samme hormoner som ved ca

Ceracette. Jeg kan ikke gå på hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen tok ut spiralen, så får håpe det gir seg snart! Han trodde hvertfall depresjonen ville gå over og at den var en bivirkning av sprialen. Ang mageproblemene får jeg bare vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fjerning av hormonspiral!

 

Jeg har hatt hormonspiral i nesten 9 år, den første i 5 år og etter det en ny i 4 år. Tok den ut for litt over et halvt år siden. Første gang jeg fikk satt inn spiral merket jeg ingen bivirkninger, men de siste årene har jeg vært nesten konstant deprimert, og har hatt mye problemer med kvalme og ugrei mage.

 

Legen har foreslått alt fra laktoseintoleranse (har sjekket, har ikke det) til vinterdepresjon som forklaring på symptomene mine. Jeg hadde akkurat fått utskrevet antidepressiva som jeg hadde tenkt å begynne å ta før jeg tok ut spiralen. Spiralen ble tatt ut fordi samboeren og jeg gjerne vil ha barn.

 

Men jeg rakk ikke å spise en eneste pille antidepressiva, for med en gang spiralen var ute så ble jeg et nytt menneske! Det var helt fantastisk :-). Plutselig var jeg ikke trist lenger, jeg var ikke trøtt om ettermiddagen, og magen ordnet seg også. Jeg fikk masse energi tlsynelatende helt uten grunn.

 

Jeg er 100% sikker på at spiralen er forklaringen. Tenk om legen hadde visst at hormonspiral kan gi slike bivirkninger? da kunne jeg vært spart for 4 år med depresjon.

 

Nå prøver vi å få meg gravid, men det har ikke lyktes enda. Vet ikke hva som er normalt når man har hatt hormonspiral så lenge, men hvis jeg ikke blir gravid før sommeren, så tar jeg en tur til legen og får sjekka det.

Endret av Testbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...