Leoliten Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Hei! Jeg har planer om å være hjemme noen måneder lenger enn jeg egentlig skal. Problemet er at jeg skal egentlig tilbake i jobb i august (mini er født i oktober) og da får jeg ikke kontantstøtte før i november. Jeg har 5 uker ferie jeg må ta ut i år også. Kan jeg ta ut det i løpet av permisjonen og da få utsatt permisjonen min litt?
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Hei! Du kan ta ferien i permisjonen ja, da "stopper" bare permisjonen opp, og starter igjen når ferien er over..
cent Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Tror du bare kan ta ut 4 uker og 1 dag ferie i løpet av permisjonen, altså at det som overskyter ferien som gis av ferieloven ikke kan tas i permisjonen. Ikke at jeg kan skjønne at NAV kan ettergå det det, men det sto noe rart om lovbestemt ferie på skjemaene til NAV, så jeg er ikke sikke og ville i alle fall sjekket det først.
Leoliten Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2012 Ok. Takk for svar. Lurer på om jeg rett og slett tar ut ferien min da jeg egentlig skal begynne på jobb, og permisjon uten lønn etter det igjen.
lillenims Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Det enkleste er jo å ta all permisjonen først, deretter all ferien og så starte ulønnet permisjon. Når permisjonen er ferdig i august så rekker du det jo helt fint i løpet av året slik at du slipper å søke om overføring av ferie og slikt. Pass på at arbeidsgiver får med seg at du tar ut ferien, for i ferietiden er du dekket av arbeidsgivers forsikringer, har rett på sykepenger osv, mens når du har ulønnet permisjon så mister du slike rettigheter inntil du begynner å jobbe igjen. Husk at dersom far skal ha permisjon som ikke er sammenhengende med din så må han søke om utsettelse innen siste dag av fellesdelen av permisjonen (dvs siste dagen du tar permisjon).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå