Gloria ** Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Bebisen min har i lang tid (fra 3,5 måneder) vist stor interesse for maten vi spiser og mat generelt. Han begynte å få grøt til kvelds ved 4m alder og middagsmos ved 4,5m alder. Han får mm til hvert måltid og ofte ellers også. Vi nattammer også ca to ganger. Er det for tidlig å starte med frokostgrøt også - dvs tre måltider med fast føde for en 5 måneders gutt? Vekstkurven hans er ellers normal og fin.
Matrosen og Meg:) Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Jeg synes ikke det er for tidlig hvis tarmene hans takler fast føde. Noen er klare for fast føde tidligere enn andre og takler det bedre enn noen andre. Her i huset har vi det som deg, kjempeglad i fast føde og det har gått som en drøm. begynte å gi kveldsgrøt rundt 4 mnd. etter to uker var vi oppe i full porsjon morgen og kveld. så begynte vi med middagsmat. Nå får han full porsjon grøt morgen og kveld og et halvt middagsglass midt på dagen. Jeg synes det ikke er noe i veien for å gi fast føde så lenge tarmene til de små ser ut til å takle det uten noen problemer. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå