C.L.H85 Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Var på besøk hos et vennepar av oss hvor vi fikk servert vafler... Vi kom mitt i lunsjtiden til vesla på 10,5 mnd, så tenkte jeg skulle gi henne en brødskive. Da sier venninnen min : Men vesle **** skal vel også få vafler?... Joda hun kan få smake litt sier jeg, men først skal hun ha brødskive.. Synes ikke at hun skal spise seg mett på vafler?!? Da fikk jeg høre at; "å ja, jeg var så streng på det". Jeg er ikke hysterisk å har latt vesla få smake på mye som vi koser oss med, men ikke istedenfor et måltid. Fikk også et litt rart blikk når jeg ville gi henne stabburet sin leverpostei på brødskiva... "Den smaker jo ingenting!" Sier venninna mi, "gi henne heller baconpostei fra gilde, den er bedre".... Følte meg ekstra sær når jeg skulle ha den milde typen.. Vil ikke at vesla skal få i seg for mye salt, ihvertfall når hun synes den milde typen er kjempegod Fikk høre at jeg var streng på ting- på en hyggelig måte altså Ingen sure miner her altså... Bare lurer på om jeg kanskje er litt sær og streng??
Valiana Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Om du er sær og streng, så er iallefall jeg også det ;-) Lillemor på 9 1/2 har ennå ikke fått smakt vaffel eller boller... har forresten hørt at de sortene fort blir veldig deigete og at man iallefall må passe veldig på når det gis. Men ja, hadde definitivt gitt brød først. Og hvis jenten din liker den leversposteien, hva er da problemet lissom... Så gjør som du føler for du :-)
C.L.H85 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2012 Om du er sær og streng, så er iallefall jeg også det ;-) Lillemor på 9 1/2 har ennå ikke fått smakt vaffel eller boller... har forresten hørt at de sortene fort blir veldig deigete og at man iallefall må passe veldig på når det gis. Men ja, hadde definitivt gitt brød først. Og hvis jenten din liker den leversposteien, hva er da problemet lissom... Så gjør som du føler for du :-) Hun fikk smake en liten bit vaffel, men likte det ikke Som du sier var det ganske deigete, så hun holdt seg til brødskiva
Lille- MO Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Hehe, det der kunne like godt vært meg;) jeg er utrolig sær, og folk må få kalle meg streng. Jeg fikk vite en stund før jul at lillegutt(som ville være nesten 9 mnd på julaften) skulle få sjokolade av bestefaren sin i strømpa si. Og jeg brukte lang tid på å tenke og vurdere om han faktisk skulle få smake på den sjokoladen, Han fikk en liten bit og til min store fryd, så likte han ikke sjokolade! så da spør de ikke om det noe mer;) jeg synes ikke sønnen min skal få smake på alt mulig godterier, han får smake på så å si all mat jeg spiser og det holder og jeg gir heller ikke saft eller juice, her går det i pupp og vann venter med sånt til han er stor nok til å kunne kose seg med lørdagsgodt
C.L.H85 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2012 Hehe, det der kunne like godt vært meg;) jeg er utrolig sær, og folk må få kalle meg streng. Jeg fikk vite en stund før jul at lillegutt(som ville være nesten 9 mnd på julaften) skulle få sjokolade av bestefaren sin i strømpa si. Og jeg brukte lang tid på å tenke og vurdere om han faktisk skulle få smake på den sjokoladen, Han fikk en liten bit og til min store fryd, så likte han ikke sjokolade! så da spør de ikke om det noe mer;) jeg synes ikke sønnen min skal få smake på alt mulig godterier, han får smake på så å si all mat jeg spiser og det holder og jeg gir heller ikke saft eller juice, her går det i pupp og vann venter med sånt til han er stor nok til å kunne kose seg med lørdagsgodt He he, ser den Vesla har fått smake på krem og litt is vedrørende jula, men hun synes det var noe rare greier Her har jeg måtte gi juice blandet med vann, eller babysaft... Med godkjennelse fra hs, siden hun kan nekte å drikke i flere dager. Ble faktisk ganske dehydrert da hun nektet å drikke på 2 dager! Merkelig at hun er så sta og sær, når jeg startet med bare vann når hun begynte med fast føde(drakk bare noen dråper da og). Hun drikker ikke mye juice heller da, men tar i det minste noen slurker
Babyønske �� Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Syns ikke du er spesielt streng nei. Ingen mening i at en baby skal spise seg mett på vafler. Jeg gir ikke min jente vafler e.l i det hele tatt jeg, men det er pga kvelningsfare(og jeg er ikke spesielt hysterisk en gang). Ang salt så er det jo bare det man er anbefalt å følge. Men jeg skal innrømme at jeg er generelt mindre påpasselig med saltet denne gang. Litt i ny og ne går greit, og jeg er påpasselig med at det ikke blir for mye pr dag. Hun kan få både ferdige fiskeboller, kjøttboller, pølser, det er jo ikke store mengdene hun spiser akkurat. Med eldste drøyde jeg lenger før han fikk dette.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Ser ikke problemet med å la henne få spise vaffel den ene gangen. Ville jo ikke vært hver dag du lot henne få spise seg mett på vaffel. Brødet er der til neste måltid også. Så litt streng synes jeg du var, hadde nok tenkt det samme som venninnen din.
Petrine +spire=❤ Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Nei det syntes jeg ikke Og dessuten spiller det ikke noen rolle hva andre måtte mene. Du velger og bestemmer for ditt barn og det bør andre respektere.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 Enig med Petrine;) Småen her får smake det meste av mat som jeg spiser, får seg til og med noen tygg av brødskiven med nugatti, hehe... Fikk høre av svigermor at vi var hysteriske førstegangsforeldre fordi hun ikke fikk sjokolade, og når svigerfar ga henne et t-skje med vaniljesaus våknet hun på natten av mageknipe - hun hyyyyylte og hadde selvfølgelig masse bæsj. Så her blir det nei uansett når det gjelder søtsaker, i hvert fall til magen tåler det
Hannah- Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 Synes ikke du er streng, jeg har i allefall ambisjoner om å være minst like "streng" i lang tid fremover. Her var det flere som syntes synd på sønnen min da han ikke fikk kake i går... jeg sa bare "Se på han da, han koooser seg jo med grøten sin, hvorfor er det synd på ham?" Etterpå fikk han til og med pupp, som er det beste han vet. Han klaga da ikke han. Vet ikke om de skjønte poenget, men de sluttet i allefall å mase.
abella Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 Jeg ville gjort det samme som deg! Det er misforstått kjærlighet å tro at man må stappe i babyene mest mulig sukker/godis fordi man da er "snill" mot dem. De aller fleste jeg kjenner gjør det på samme måten, og jeg synes heller venninna di er litt utfin som gir deg et dårlig stempel så lett.
Mini84 Skrevet 13. februar 2012 #12 Skrevet 13. februar 2012 Da er jeg i tilfelle verdens strengeste mor:) Hun får ikke spise sånt i det hele tatt. Egentlig har hun vel ikke smakt på noe sånt engang. Hun får smake alt av "vanlig" mat, og spiser vanligvis det vi spiser til middag. Men ikke noe vafler, kaker, sjokolade osv. Hm...kanskje jeg er for streng/sær? Det er mange som har hatt lyst til å gi henne kaker osv, men vi ser ikke helt poenget. Hun forstår ikke noe av det og har heller ikke gitt tegn til å ville smake på desserter. For øyeblikket spiser hun alt vi gir henne, elsker frukt og vann, så da fortsetter vi nok sånn en stund til.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #13 Skrevet 13. februar 2012 Ikke streng. Hva skal en baby med vaffel? Nei, slikt kan de kose seg med når de blir større og liker slikt. Noen tror jo at en må stappe i babyer søtsaker for at de skal ha det bra, for det er jo slikt vi liker. Men for det første vet de ikke at det finnes, og de synes vel mat er vel så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå