Supersnusken Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Vurderer å slutte å amme mini på 8 mnd fordi hun er for voldsom, det gjør rett og slett skikkelig vondt. Gruer meg til hver eneste amming og merker at det kommer mye mindre melk, sikkert fordi jeg spenner meg. Dermed blir hun enda mer voldsom og frustrert... hun har alltid nektet mme. Noen som har erfaring m å slutte amming omtrent v denne alder? Evt andre erfaringer? Tar gjerne imot råd fra dere mer erfarne... ;-)
Dorrimor ♂♂ Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Jeg sluttet å amme på dagtid da minsten var ca 8mnd. Da spiste han grøt og middag, og var veldig lite interessert i puppen. Økte derfor mengde av middag og grøt, og ga han erstatning på flaske en gang om dagen. Prøvde å holde på morradpuppen til han var nærmere ett år, da får han jo antistoffer, samt at d var en koselig start på dagen for oss. De er jo ofte roligere også på morgenen. Kan du ikke prøve p trappe opp de andre måltidene, lunsj, middag, kvelds, ev gi litt eple (de har slike poser til å legge frukt og bær i på barnas hus/apotek slik at de ikke får noe i halsen) som mellommåltid? Så kan du gi erstatning, ev pumpe deg slik at hun får i seg litt melk? Så kan du jo vurdere å fortsette m morradpuppen hvis hun er roligere da? Synes ikke d er noe problem om man slutter på denne tia, du har jo ammet lenge! :-)
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Her spyttet guttungen ut puppen da han var mellom 8 og 9 mnd, om jeg ikke husker helt feil. Han ville rett og slett ikke ha mer... :-( Jeg var innstilt på å amme han i minst 12 mnd, men den gang ei! Jeg snakket med flere her inne og med en ammehjelper, og inntrykket mitt er at det er flere som sliter litt i den alderen. Jeg husker iallfall at min sønn ikke hadde tid lenger, men han var (er) matglad og trengte ikke melken på samme måte som tidligere, så det har nok en sammenheng. I følge min mor gjorde jeg akkurat det samme.. Men jeg fikk aldri noen melkespreng eller fylte pupper etter at jeg valgte å ikke tilby mer, så melkemengden hadde nok minket. Men om du har energi til det, så vil jeg anbefale deg å fortsette å tilby og å kanskje pumpe 1 gang i døgnet. Jeg angret for at jeg ikke fylte opp fryseren med mm da sønnen min ble slik, for han tok nemlig flasken veldig bra og det var sårt da jeg ga han den siste dosen med mm fra fryseren.. :-( Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Jeg ammet til jenta mi var ca 11 mnd. Da hadde hun vært borte fra meg i et par dager, og nektet å ta puppen. Siden hun er prematur og det er ekstremt mye allergi i familien pumpet jeg frem til hun var 14 mnd, og hun fikk melken på flaske hver morgen. Har i grunn pumpet mye hele veien. 14 mnd med pumping var nok, så er det slutt på alt, og det er i grunn veldig deilig :-)
Blt Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Jeg ammet til 13 mnd. Men vi hadde også en periode ved 8mnd hvor småen ikke ville ha, og jeg trodde at da måtte vi slutte, men så plutselig var han interesert igjen etter et par dager.
Kanelbulle Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Min lille er også 8 måneder. Hadde samme problem for en måned siden.Hadde egentlig tenkt å bare kutte ammingen, men helsesøster fortalte at barn i denne alderen fortsatt trenger 5-6 dl mm/mme per dag (i tillegg til fast føde) - og ettersom min lille (liksom din) nekter flaske/mme så fortsatte jeg å prøve et tag til. Og nå elsker han puppen igjen!
Lykkeligmamma84 Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Min lille er også 8 måneder. Hadde samme problem for en måned siden.Hadde egentlig tenkt å bare kutte ammingen, men helsesøster fortalte at barn i denne alderen fortsatt trenger 5-6 dl mm/mme per dag (i tillegg til fast føde) - og ettersom min lille (liksom din) nekter flaske/mme så fortsatte jeg å prøve et tag til. Og nå elsker han puppen igjen! . Akkurat samme som de over, min ville knapt ha og styrte veldig rundt 8 mnd. Det gikk over, og plutselig var det 4-5 ganger pr dag igjen:) trappet ned ved ca 11 mnd alder pga jobb, holdt på morgenamming frem til 13 mnd (noen uker siden) Den dagen jeg hadde bestemt meg for at det var siste gang var rart.. Syns det er befriende, men ennå litt trist å tenke på..:/
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Sluttet da hun var 13,5 mnd. Hadde ganske nylig trappet ned fra 3-5 ganger om dagen til 2 og lurte på om jeg skulle kutte morgen eller kveld først. Så ble det plutselig et par dager vi ikke rakk på morgenen av forskjellige grunner, kvelden hadde hun ikke helt tid. Så ble jeg syk og da var det bare stopp. Virket som hun var fornøyd med det, og det var jeg også. Slet veldig rundt 8-9 måneder vi også, men jeg tviholdt på det og jobbet hardt. Ville gjerne fortsette litt til, bl.a. fordi vi skulle på en lengre utenlandsreise og jeg ville være sikker på at jeg i hvert fall fikk i henne noe på veien.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå