Gå til innhold

Også nå som jeg hadde ny ikke-blødningsrekord...

Anbefalte innlegg

I går/i dag har jeg jammen blødd litt, gitt.

Æsj.

Det er bare bitte bitte litte grann, så jeg satser på at det er noe så enkelt som at jeg har beveget meg litt dumt eller noe.

Men egentlig har jeg tatt det så absolutt og helt med ro i det siste, ikke hareg hatt sex i det siste en gang (har vært alt for kvalm til å gjøre noe som helst) men, så slapp kvalmen litt... Og så fortalte vi nyheten til svigers., og så kom det en liten blødning.

Gah, typisk!

Urinveisinfeksjon, kanskje? Bør kansje få sjekket ut det, da,, *sukk*

Fortsetter under...

Hvor lang pause har du hatt da?

Her går det max en dag, så er det på`an igjen. Ikke noe sengekos her heller ;)

Hvordan pause tenker du? Jeg har mer eller mindre ligget på sofaen i to-tre uker.. I går kjørte vi til sverige og handlet litt, da.. Kan det ha vært overanstrengelse nok?

Blør ikke mye, bare så jeg må ha truseinnlegg så ikke trusa skal bli flekkete. Ingen riesmerter som da jeg spontanaborterte sist, da hadde jeg styrtblødning og sterke smerter. Nå kjenner jeg bare litt stikk i eggstokkområdet innimellom.

Men en blir urolig likevel, altså! Teite kroppen.

Hvor lang pause har du hatt da?

Her går det max en dag, så er det på`an igjen. Ikke noe sengekos her heller ;)

Hvordan pause tenker du? Jeg har mer eller mindre ligget på sofaen i to-tre uker.. I går kjørte vi til sverige og handlet litt, da.. Kan det ha vært overanstrengelse nok?

Blør ikke mye, bare så jeg må ha truseinnlegg så ikke trusa skal bli flekkete. Ingen riesmerter som da jeg spontanaborterte sist, da hadde jeg styrtblødning og sterke smerter. Nå kjenner jeg bare litt stikk i eggstokkområdet innimellom.

Men en blir urolig likevel, altså! Teite kroppen.

Jeg har hatt akkurat det samme. Blødde litte gran på onsdag, sammen med masse tyntflytende veske. Ble sendt på ul og alt var fint. Fredag blødde jeg igjen, snakket med lege på telefonen og har fått løfteforbud. Kjedelig nå som kvalmen begynner å avta veldig, men jeg gjør alt for at dette skal gå bra!

Løfteforbud?!

Det er mildt sagt umulig med en toåring på 18 kg i hus... Men jeg skal ha det i bakhodet. Det ble faktisk litt løfting i trapper i går. Men i så fall har jeg skjøøøre slimhinner nå..

Løfteforbud?!

Det er mildt sagt umulig med en toåring på 18 kg i hus... Men jeg skal ha det i bakhodet. Det ble faktisk litt løfting i trapper i går. Men i så fall har jeg skjøøøre slimhinner nå..

Ja, jeg blør lett (trombocyttopeni), og tar derfor ekstra vare på meg selv nå. Jeg fikk hvertfall streng beskjed når jeg var på sykehuset også at jeg må ta ekstra blodprøver på kontroller samt holde meg i ro. Jeg hadde bare løftet en halvtung kasse ned trappa så tror egentlig ikke det var løftets skyld, men..

Annonse

Jeg blør en del, kjempeekkelt, men vært på legevakta og tatt ultralyd 2 ganger og alt var bra med babyen. Fikk beskjed om at morkaka ligger ned og mot livmorhalsen og at det da lett kan blø. Men er ikke no farlig. Det eneste er at jeg må være forsiktig med å løfte og ikke anstrenge meg så mye. Vanskelig å vite hvor grensa går på det men. Har også en 2 åring i huset, og ikke lett dette med løfting. Føler jeg maser på samboer hele tiden. Hadde en stooor styrtblødning, uten klumper og ikke vondt i magen. Men var en ekkel opplevelse og var kjemperedd. En blødning trenger ikke være en abort. Ganske vanlig å blø i svangerskapet, men må alltid tas alvorlig og sjekke. :) Fikk vite at så lenge det ikke var klumper og man ikke hadde rier, så var det ikke abort. :)

Jeg har nå fått vite at jeg har en lett blødende livmorhalstapp :( Heldigvis ser alt normalt ut med nurket, så det er ikke derfor jeg blør. Men det er jo likevel fordi jeg er gravid at jeg blør... Hadde det slik med Trassetrollet også, men det var ikke like hissig som denne gangen. De tok litt prøver, og håper selvsagt at de ikke finner noe unormalt.

At en har enkelt hendelser med blødninger ila svangerskapet er ganske normalt, men å blø nærmest sammenhengende som jeg gjør er heller uvanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...