solstråle- g09 og ?12 Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Har nettopp fått ei lita tulle, straks to uker. Og siden vi kom hjem har hun sovet nøyaktig to netter i sin egen seng, resten på meg og Sambo. Trenger sårt tips til hvordan vi kan få henne til å ville sove i sin seng? Hun sover i sprinkelseng på vårt rom, har teppe som jeg hyller henne inn i og dyne oppå.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Vær tålmodig og gi henne tid. Hun trenger nok fortsatt nærhet og kroppskontakt etter 9 mnd i en varm og trygg mage
SiriViri Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 He he, har en lignende baby ;-) vil helst sovne på oss! Kirker henne inn i senga etter hun har sovnet.....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 ÅÅÅÅ nÅ mÅ jeg bare si en ting til deg, sikkert ikke det du ville høre, men her kommer det. Min første var en vanskelig soveunge. Hun sov lett, sovnet bare oppÅ meg, og sÅ vÅknet hun nÅr jeg skulle legge henne tilbake i sin egen seng. Hele natten det første halve Året brukte jeg til Å prøve Å legge. NÅ etter 2 barn til som jeg mer eller mindre bare har samsovet med, angrer jeg som bare juling pÅ at jeg ikke hørte pÅ babyen min og lot henne sove sammen med oss! SÅ mye bedre vi hadde sovet hele gjengen. Og sÅ kunne jeg lært henne Å sove i sin egen seng nÅr hun var klar til det...
Lise259 Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Vi har noe liknende problem, har samsovet med den lille hittil, han er 2 uker, men lurer på å legge han i egen seng om natta. Mannen min sover dårlig med minsten i senga, han er redd for å legge seg oppå han. Jeg sover også bedre med bare meg og mannen min i senga. Eneste jeg er urolig for er krybbedød, det at noe skal skje og jeg ikke merker det. Noen her som bruker seng fra de er så små?
min<3 Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Når vi ikke samsov, så sov han i vogna si ved siden av senga vår. Funket kjempe fint for oss.
Mamma4livet Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Vi samsov til gutten vår var ca 8 uker. Prøvde deretter å legge han over i vuggen etter amming. Det gikk veldig greit. Spedbarn trenger masse nærhet og føler trygghet av mors lukt.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2012 Takk for svar jammen ikke lett dette her, nr 1 sov i sin seng fra fødsel av, så er veldig uvant situasjon føler meg ikke helt trygg på denne samsovingen, og i tillegg våkner hun med en gang og skriker til endten hun blir lagt i senga si eller rett ved siden av meg, er bare oppå meg og Sambo som er greit men men , får ta tiden til hjelp kanskje hun begynner å like sengen etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå