Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det noe ?

Det er ikke som erstatning for måltider, for hun spiser godt av det meste når hun har lyst på vel og merke.

Men hun får 200mml mme når hun våkner i 06 tiden, så spiser hun frokost i bhg 8-8.30. Lunsj 11 og yogurt og frukt 14-14-30.

Når hun kommer hjem fra bhg i 16 tiden, så er hun helt gal - nekter å spise eller drikke, men sluker gjerne en flaske med 200ml og spiser godt med middag sammen med oss kl 17.50 ca.

Gjør denne mme noe?

HUn har treg mage og derfor er det godt at hun får i seg den drikken i mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det gjør ingenting. :)

men hun bør jo bli vant til melk etterhvert og. Er heller ingenting soms ier at du ikke kan varme en flaske med kumelk og gi henne den.

Skrevet

Min gutt på 1år og 2 månder får ekstra lett melk på flaske som jeg varmer litt i mikroen.

Plagdes sånn med han på natta at han våknet,men etter at jeg sluttet med mme ble alt mye bedre. Du kan jo prøve deg litt etter litt frem med ku melk:).

Skrevet

Prøver og prøver med vanlig melk. Men hun spyr det opp igjen og det er ingenting som skal ha d til at hun ikke tåler vanlig melk.

Men men, gir for all del ikke opp da :)

Gjest 2prinsesser!
Skrevet

Jeg gir mi på 1 år mme enda, ser ingen grunn til å ikke gjøre det...det er mye gode stoffer for de små i den:) Men den siste uka har jeg blanda halvt om halvt med kumelk, går ned på høykant det også. tenkte det var en fin overgang. Det er så greit tidlig på morgenen å gi en flaske i saccosekken mens jeg tisser og lager kaffe;) samt på kvelden blir hun veldig døsen og god av flaska. Men det er bare morgen og kveld hun vil ha nå, slutta med den midt på dagen for vel tre uker siden..

Skrevet

Ja kan jo prøve å blande med litt kumelk i mme. Se om smaken sniker seg inn.. Men oppdager d vel ganske kjapt!

Men det er bare en flaske på morgenen siden hun våkner på slaget kvart på seks uansett i ukedagene, så det er en grei kos. Mens i helgene, da sover hun til halv ni. Så barnehagelivet tar på lille jenta vår!

Skrevet

Min på 15 mndr får kbeldsflaske med mme før hun legger seg. På helsestasjonen sa de det var greit siden hun er slank. Vi har begynt å gi 50/50 mme /kumelk, ser ut til å gå greit. Hun koser seg sånn med den flaska så vi fortsetter med det vi.

Hs sa det kun er et problem når de er for runde og får masse fet mme i tillegg til måltidene. Og så sa hun at de bør få Max 500ml melk i døgnet, inkl det de får i yoghurt.

Skrevet

Min er 16 mnd og drikker ca 160 - 250 ml mme i døgnet, blandet ut med litt ekstra lett melk. (Vil ikke ha bare kumelk) Har aldri hørt at det er noe gale i det og jeg tenker å fortsette med det så lenge hun vil siden hun er så liten og slank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...