Liaes Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Her er mini snart 7 mnd og ruller fra mage og rygg, begge veier. Setter seg opp selv, krabber, reiser seg opp og går litt etter møbler. Hvordan ligger deres babyer ann motorisk? Morsomt og høre hvordan andres babyer ligger ann!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Oi, har en aktiv liten krabat du da Min gutt på 7 1/2 mnd ruller begge veier, prøver seg opp i krabbeposisjon, sitter noe ustødig enda, men blir flinkere for hver dag, kryper,kommer seg rundt sin egen akse ,klarer å reise seg selv men ikke stå støtt, har pinsettgrep, veldig rask til å ta med seg en leke, smokk om jeg løfter han opp fra gulvet (liker å ha noe i hendene). Syns det er veldig gøy å leke med smokken. Ta den inn og ut av munnen og finner den selv i senga.
Ginger-mor Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Jenta mi er 6,5 mnd og har nylig begynt å reise seg etter ting (bord, puffer, suffer, skap, stoler osv), men noen ganger sliter hun med turen ned igjen ... Det ender ofte med knall og fall. Ellers krabber hun godt og får tak i det meste hun finner på sin vei. Kan rulle begge veier, men nå ruller hun bare av nødvendighet, ikke "just for fun".
Liaes Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2012 Her kan det også ende med knall og fall på vei nei enda! Men han blir stødigere for hver dag! hvor mye fast føde spiser babyene deres?
holahopp Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Jøss hvor langt deres har kommet. Her ruller han rundt kommer seg opp i krabbestilling klarer nesten å sette seg opp. Beveger seg fint på gulvet skyver seg da mest bakover, men klarer ikke å reise seg etter ting..er dette noe de bør kunne nå? Veldig flink å koordinere håndbevegelsene da...
Liaes Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2012 Neida, det er absolutt ikke noe de bør kunne nå! Gjennomsnittet for å reise seg opp e 9mnd i følge mammanett.
Hannah- Skrevet 14. februar 2012 #7 Skrevet 14. februar 2012 Oi, det er store forskjeller ser jeg. Her kan han hverken reise seg, sette seg opp, komme opp i krabbestilling eller krype. Men han flytter seg ganske bra ved å rulle og skyve seg bakover. I følge helsesøster ligger han innenfor det normale, så da er det jo greit.
*blomst* Skrevet 14. februar 2012 #8 Skrevet 14. februar 2012 Min har akuratt blitt 7 mnd og ruller begge veier, åler, kryper og er oppe i krabbestilling. Han klarer ikke å sette seg opp selv og er ikke i nærheten av å reise seg opp etter noe..
Matrosen og Meg:) Skrevet 14. februar 2012 #9 Skrevet 14. februar 2012 Min er 6 mnd, og ruller bare! kommer seg også bakover, og er veldig frustrert over at det ikke går fremover. Så vet ikke om han kanskje er treig jeg!?
Mikkemafian Skrevet 14. februar 2012 #10 Skrevet 14. februar 2012 Det er ikke din som er treig, det er de andre som er kjappe! Som oftest er det de med turboer som svarer på sånne innlegg, og da får man et inntrykk av at helt normale småttiser henger etter.. Min lille er 6,5 mnd og ruller begge veier, ligger på siden og leker, spinner rundt sin egen akse og skyver seg bakover. Så hun er ganske gjennomsnittlig. Men til gjengjeld er hun suuupergod til å gape;)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #11 Skrevet 14. februar 2012 Jøss hvor langt deres har kommet. Her ruller han rundt kommer seg opp i krabbestilling klarer nesten å sette seg opp. Beveger seg fint på gulvet skyver seg da mest bakover, men klarer ikke å reise seg etter ting..er dette noe de bør kunne nå? Veldig flink å koordinere håndbevegelsene da... Neida. Dette er vel en typisk "skrytetråd" og da er det de som vil framheve barna sine som svarer. Det er så stor forskjell på det motoriske. Noen ruller, krabber og reiser seg, men greier ikke holde flaska si selv. Andre kan omtrent "brodere" , men liker seg best i ro. Det er faktisk en stor fordel at de ikke er så aktive så tidlig. Både fordi stor aktivitet kan være tegn på hyperaktivitet (ADHD ol), og de er egentlig ikke klare til det enda og faller og slår seg mye. Dessuten blir det mye mer styr for mor og far som skal passe på. Er en fordel til de venter til de kan det og ikke slår seg så mye, og kroppen og hodet er klart!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #12 Skrevet 14. februar 2012 Det med ADHD har i hvert fall ikke jeg sett noe forskning på, men hvis det eksisterer så opplys meg gjerne.. Men det er i hvert fall sant at de som går når de er 7 mnd (og de finnes faktisk) har en kropp som er mer utviklet enn hjernen klarer å styre. Så da blir det veldig ukritisk oppførsel og masse knall og fall.
Matrosen og Meg:) Skrevet 14. februar 2012 #13 Skrevet 14. februar 2012 Det er ikke din som er treig, det er de andre som er kjappe! Som oftest er det de med turboer som svarer på sånne innlegg, og da får man et inntrykk av at helt normale småttiser henger etter.. Min lille er 6,5 mnd og ruller begge veier, ligger på siden og leker, spinner rundt sin egen akse og skyver seg bakover. Så hun er ganske gjennomsnittlig. Men til gjengjeld er hun suuupergod til å gape;) det var godtå høre:) ikke at jeg har det travelt med noen ting, dette bestemmer han:) hehe og som din, så er min megaflink på å gape:) også holder han flasken sin ganske godt selv:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #14 Skrevet 14. februar 2012 Har en bedagelig baby. Han ble 6 måneder i går og begynte å rulle fra rygg til mage for et par dager siden. :-) Heiser seg opp med strake armer og kan sette rumpa i været. Ingenting annet. Til gjengjeld har han fått 5 tenner, og 3 er på vei ut.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #15 Skrevet 14. februar 2012 Jøss hvor langt deres har kommet. Her ruller han rundt kommer seg opp i krabbestilling klarer nesten å sette seg opp. Beveger seg fint på gulvet skyver seg da mest bakover, men klarer ikke å reise seg etter ting..er dette noe de bør kunne nå? Veldig flink å koordinere håndbevegelsene da... Neida. Dette er vel en typisk "skrytetråd" og da er det de som vil framheve barna sine som svarer. Det er så stor forskjell på det motoriske. Noen ruller, krabber og reiser seg, men greier ikke holde flaska si selv. Andre kan omtrent "brodere" , men liker seg best i ro. Det er faktisk en stor fordel at de ikke er så aktive så tidlig. Både fordi stor aktivitet kan være tegn på hyperaktivitet (ADHD ol), og de er egentlig ikke klare til det enda og faller og slår seg mye. Dessuten blir det mye mer styr for mor og far som skal passe på. Er en fordel til de venter til de kan det og ikke slår seg så mye, og kroppen og hodet er klart! Stemmer dette med ADHD og aktiv baby? Min førstefødte var veeeldig tidlig ute. Krabbet da han var 6 måneder og gikk da han var 10 måneder. Han hadde aldri ro på seg til å sitte stille. Men han er en rolig gutt nå altså. Absolutt ikke ADHD-tegn og faktisk roligere enn en gjennomsnittlig gutt...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #16 Skrevet 14. februar 2012 Det er bare syn Jøss hvor langt deres har kommet. Her ruller han rundt kommer seg opp i krabbestilling klarer nesten å sette seg opp. Beveger seg fint på gulvet skyver seg da mest bakover, men klarer ikke å reise seg etter ting..er dette noe de bør kunne nå? Veldig flink å koordinere håndbevegelsene da... Neida. Dette er vel en typisk "skrytetråd" og da er det de som vil framheve barna sine som svarer. Det er så stor forskjell på det motoriske. Noen ruller, krabber og reiser seg, men greier ikke holde flaska si selv. Andre kan omtrent "brodere" , men liker seg best i ro. Det er faktisk en stor fordel at de ikke er så aktive så tidlig. Både fordi stor aktivitet kan være tegn på hyperaktivitet (ADHD ol), og de er egentlig ikke klare til det enda og faller og slår seg mye. Dessuten blir det mye mer styr for mor og far som skal passe på. Er en fordel til de venter til de kan det og ikke slår seg så mye, og kroppen og hodet er klart! Stemmer dette med ADHD og aktiv baby? Min førstefødte var veeeldig tidlig ute. Krabbet da han var 6 måneder og gikk da han var 10 måneder. Han hadde aldri ro på seg til å sitte stille. Men han er en rolig gutt nå altså. Absolutt ikke ADHD-tegn og faktisk roligere enn en gjennomsnittlig gutt... Det er bare synsing! Det er ingen forskning som viser at urolige babyer får ADHD. Mange av de som har ADHD har vært urolige også som barn, men det gjelder slettes ikke alle.
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. februar 2012 #17 Skrevet 14. februar 2012 Lillemann er ikke blitt 6 mnd ennå, men er det om 6 dager. Han kan rulle fra rygg til mage og tilbake igjen. Han griper etter ting å putter atl i munnen. Han løfter på rompa i mageleie og snurrer rundt sin egen akse både på mage og rygg. Han "prater" og ler. Han er en rolig harmonisk gutt. Sover hele natten gjør han også. Og uanz, tidlig eller sent, dette må barna bare få ta i sitt eget tempo. Skjønne gullunger er de uanz
Jente2011 Skrevet 15. februar 2012 #18 Skrevet 15. februar 2012 mini er 7 1/2 måned, snudde seg fra rygg til mage før han var 3 måneder. Han kan ikke sette seg opp selv, men sitter bra. åler seg fremover på magen, og prøver og reise seg etter ting, men klarer ikke det helt ennå Han er til gjengjeld verdens roligste baby, veldig tolmodig og snill, plukker med seg hvert støvfnugg han finner på gulvet som ikke jeg en gang har sett;) holder flaska selv, og får lett smokken i munne selv. ALLE lærer seg å gå til slutt så samme hva tid ting skjer. Har ei jente fra før, var veldig stressa med henne at ting skulle skje tidligs mulig, men er mye mer rolig nå, det kommer når det kommer tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå