Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke lest noe særlig om bekkenløsning enda, men lurer litt på hvilke plager/smerter som kan forbindes med det? Har hatt en del vondt nederst i ryggen i de siste par ukene. Særlig når jeg sitter på vanlige kjøkkenstoler/spisestuestoler, og når jeg skal reise meg opp fra gulvet. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så det blir en del av det i løpet av dagen. Og i helgen var min kjære og jeg på fjelltur, og da hadde jeg veldig vondt da vi kom fram og utover kvelden. Orket ikke sitte oppreist, så lå langflat.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143909131-bekkel%C3%B8sning/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Anbefaler deg på det sterkeste å snarest kontakte fysioterapeut for råd og øvelser tilpasset deg. Også i forhold til jobbsituasjonen din. Du har rett på tilpasset arbeid ved behov, selv om dette ikke alltid er så lett.

Yoga for gravide kan også hjelpe noen. Bekkenløsningsplager og råd kan du også søke litt på nett om. Men generelt - ta det på alvor og ta hensyn. Kanskje du trenger noen ekstra pauser.

Håper du får god hjelp.

Lykke til!

• 11 måneder senere...

Har ikke lest noe særlig om bekkenløsning enda, men lurer litt på hvilke plager/smerter som kan forbindes med det? Har hatt en del vondt nederst i ryggen i de siste par ukene. Særlig når jeg sitter på vanlige kjøkkenstoler/spisestuestoler, og når jeg skal reise meg opp fra gulvet. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så det blir en del av det i løpet av dagen. Og i helgen var min kjære og jeg på fjelltur, og da hadde jeg veldig vondt da vi kom fram og utover kvelden. Orket ikke sitte oppreist, så lå langflat.

Hei, jeg lurer litt på det samme. Jeg har også vondt i ryggen (på v. side av halebenet) og har også problemer med å sitte på kjøkkenstoler og lignende over lang tid. Også smerter når jeg skal bøye meg ned, ta på sko, ta ut av oppvaskmaskinen etc. Min jordmor sa at det mest sannsynlig var bekkenet. I dag skal jeg prøve yoga for første gang og i morgen er det time hos kiropraktor. Føler at det ikke er så veldig mye man kan gjøre, bortsett fra å være litt "føre var" og trene selvfølgelig. Jordmoren sa også at man ikke skal gå for mye. Man bør hvile før man får vondt, avlaste med puter når man ligger, gå med korte skritt, variere sittestillingen etc.

Jeg har bekkenlåsning og for meg fører dette til plager i rygg, sete, haleben og strålinger ned i ben. det er ubehagelig å sette seg på huk, gå, sitte eller ligge på hardt underlag. Jeg er 14 uker og dette er mitt andre barn.

Jeg har gått til kiropraktor en til to ganger per uke siden uke 9 og får veiledning hos fysioterapeut. Det var her de fant ut at det var bekkenlåsning jeg har. Denne behandlingen hjelper veldig godt!

Jeg ville anbefalt å få det undersøkt hos fysioterapeut eller kiropraktor slik at dere kan begynne behandling og forebygging tidlig. En fastlege har ikke nødvendigvis kompetansen til å skille mellom løsning og låsning.

Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...