Gå til innhold

Føler meg ikke særlig gravid :( Noen andre?

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt 4 positive tester, og mensen har ikke kommet. Så jeg vet det jo. Men samtidig har jeg såå vanskelig for å forstå at det faktisk skal komme en baby ut av dette. De eneste symptomene jeg har er litt ømme pupper, og oppblåst i magen/treg mage. Nå er jeg jo ikke langt på vei, bare litt over 4 uker. Men uansett så blir jeg så trist, for akkurat nå føles det ut som det aldri kommer til å bli en baby inni der :(

Noen som har det likedan?

Fortsetter under...

Skjønner akkurat hvordan du har det! Jeg har av og til litt murringer i magen og det er omtrent alt av symptomer... Har mistet en gang tidligere og er redd for at det skal skje igjen. MEN; jeg er bare knappe 5 uker på vei og tipper symptomene kommer snikende etterhvert for oss begge! Vi får prøve å nyte de symptomfrie dagene mens de er her :) og det er tross alt like vanlig å ikke ha noe særlig symptomer som å ha masse, men synes man bare hører om de som får alt... Klem til deg :)

Ja, det er sant du sier, vi får bare nyte de symptomfrie dagene :)

Jeg gleder meg bare sånn til å si det til alle sammen, å få mage å det som hører med. Skal til legen på fredag for å få det bekreften, kanskje det kan hjelpe meg litt for å skjønne at jeg faktisk er gravid :) Så artig at vi er nesten like langt på vei da! Nå har du termin?

Klem til deg også :)

Hei santhe :)

Har ikke mye symptomer enda jeg heller. Er nå bare hunger, puppene og trøtthet.

men det er normalt at man ikke har så mye symptomer, noen har det sterkere enn andre og noen får det tidligere enn andre.

Men kos deg med legen på fredagen at det blir bekreftet :)

Heisann Elsa88 :)

Ja, det er nok normalt å ikke ha så mye symptomer enda, så får bare tenke det. Tror også jeg bare er veldig redd for å miste, gleder meg jo såå til å bli mamma :D

Takk for det, blir spennende hos legen :)

Gleder meg og er veldig spent jeg og :) foreløpig har jeg regnet meg frem til 17. oktober, men fikk aldri mensen etter at jeg mistet så er ikke helt sikker... Har bare tatt fra da jeg tror jeg hadde el...Du da? Så spennende med legetime! Lykke til, blir nok bra å få bekreftelse fra legen :)Tenker å bestille neste uke en gang, og kanskje få litt hjelp til terminberegning!

Annonse

Så trist at du har mistet, har aldri mistet selv, så kan ikke sette meg inn i hvordan det er, men er redd selv for å miste. Prøver bare å ikke tenke så mye på det, å håper at det går bra.

Men så bra at du har fått en ny spire nå :)

Jeg har regnet med fram til ca 19 oktober, så det blir spennende :)

Ja, håper at legen kan hjelpe meg å regnet termin også. Selvom man kanskje ikke får den ordentlige termindatoen før UL i uke 18?

Det var en utrolig kjip opplevelse å miste, men det er jo dessverre ganske vanlig (som alt annet med svangerskap, er det rart man blir litt sprø??) jeg er uansett veldig glad for ny spire :) kjenner jeg faktisk er litt mer avslappet enn forrige gang, men skal bli godt med en legetime!

Så gøy at vi er nesten likt alle tre :) vi kommer vel til å følge hverandre i oktober-klubben også :)

Håper dere får en flott uke!

Det er sant da, det er ikke rart man bekymrer seg for alle symptomer å smerter som dukker opp her og der. :)

Ja det er kjempe gøy, gleder meg sånn til månedene bare flyger avgårde og man kan begynne å kjøpe ting :) Vet det er tidlig å tenke sånn, men det er jo såå vanskelig å la vær, det finnes jo så mye fint der ute til baby :)

Takk i lige måte, happy hippo :)

Jeg sitter noen ganger litt med samme tankene men nå er jeg faktisk 8+5 og det er like vanlig å nesten ikke ha symptomer som å ha symptomer! :) Er bare en myte at "alle" gravide er kvalme og dessuten er det ikke sikkert kvalmen dukker opp før i uke 7-8 OM den i det hele tatt kommer! :) De symptomene du beskriver er jo like mye symptomer som evt. kvalme og halsbrann ville vært.

Vær heller glad om kvalmen ikke kommer og dropp alle bekymringer. Det eneste du trenger å bekymre deg for er om du begynner å få blødninger, gjør du ikke det er nok alt som det skal! Nyt bare at du er gravid igjen du ;)

Tusen takk for gode ord tina1989 :)

Skal egentlig bare være glad for at jeg ikke har så mange symptomer enda, men det virker bare såå lenge til alt som skal skje, så det blir litt fjærnt liksom. Men som jeg skrev over her, så skal jeg jo heldigvis til legen på fredag å få det bekreftet. Når er det man kan høre hjertelyden? Kan man høre den i uke 8 eller er det alt for tidlig? Er første gang jeg er gravid, så jeg lurer på sååå mye :) hehe

Hei! Jeg vet hvordan du har det :P Jeg er 5+6, termin 11.okt. :) Jeg har ingen symptomer bortsett fra litt tretthet og energitap. Men det må fortsatt gå bra der inne siden jeg ikke har fått mensen enda. Det er det eneste som sier at jeg fortsatt er gravid. Men var hos legen på fredag og ba om å ta en blodprøve sånn at jeg er 100% sikker, for den testen var visst 100% sikker. Så får jeg svaret om en uke, og viss den sier alt er OK, så vet jeg at jeg kommer til å roe meg kraftig. Selv om jeg vet at jeg er gravid, men jeg mååå bare vite det hele tiden og helt sikkert fordi jeg ikke har symptomer. :P Selv om vi skal glede oss over dagene uten symptomer, så har jeg lest at de som har kvalme og sånn har mindre sjangse for spontanabort. Så VISS jeg får kvalme og oppkast, så skal jeg prøve å se veldig lyst på det :) Jeg vil ha symptomer selv om mange misunner meg at jeg ikke har noen :P!

Og fy søren så jeg gleder meg til 2.mars. Da skal legen bestille ultralyd osv :) LOVE IT! Det skal bli en fantastisk opplevelse. Hvilket kjønn tror dere at dere får da? Jeg har en liten finger på gutt siden kjæresten min har mange gutter på sin side. Min side er veldig blandet :)

Endret av UngGravid92

Annonse

Santhe: Jeg tror ikke man kan høre hjertelyden før i uke 14, men man kan ofte se den på UL før det. :) Er bare å smøre seg med tålmodighet, de neste 3-4 ukene kommer til å gå ubeskrivelig tregt men så begynner man å bli "vant" til å være utålmodig og telle dager og det er da tiden begynner å gå igjen ;)

UngGravid92: Ja, jeg har også hørt at kvalme er et superbra symptom fordi risikoen for SA avtar når man er kvalm. Nå har jeg omtrent ikke vært kvalm så langt så jeg krysser fingrene for at jeg er en av de heldige som alt går bra med selv om jeg ikke er kvalm. :)

Vi blir så merkelige når vi er gravide.. Samme hvor vondt og ømt og kvalmt alt er så er vi sjeleglade fordi vi vet at "dette er bra.. dette er veldig, veldig bra!" :P

Jeg tror jeg får jente (mange jenter i familien på både min og mannens side) mens mannen min tror vi får gutt ;)

I min generasjon så er vi 11 jenter og 3 gutter, i generasjonen under meg så har vi nå tilsammen 5 gutter og ingen jenter. Så jeg håper på ei jente, for vi trenger jente i familien :)

Men bare at det blir et barn så er jeg fornøyd :)

UngGravid92: Vi vet faktisk ikke hva vi tror vi får. Det er blandet med både gutter og jenter på både min og samboers side, så det blir spennende å se, blir kjempe glad uansett hvilket kjønn :D

Okei, det har jeg aldri hørt, men får håpe det ikke stemmer så bra. Har ikke vært noe særlig kvalm, har kjent det litt men ingen oppkast. Så da får jeg bare prøve å ta det med et smil om det kommer :)

tina1989: Ja jeg får vell bare smøre meg med tålmodighet, akkorat nå går det såå sakte, å det føles ut som at jeg aldri blir å komme noe lengere i graviditeten. hehe :P Men får håpe at det går fortere etterhvert som du sier :) Først og fremst blir det kjempe godt å få det bekrefta hos legen på fredag :)

Kjenner til disse dagene somm går saaakte ja! Får legge til et par symptomer kom jeg på, litt stikkinger i livmor, ikke vanlige mensmurringer men det stikker...merkelig! Også er jeg sykt tungpusten, puster som en hval bare jeg går opp en bakke...:)

Holdt på å forsnakke meg flere ganger på jobb i dag så spent på hvor lenge jeg klarer å holde tett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...