Gå til innhold

Jeg elsker epidural!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jaggu Lillebror kommet! Fikk vannavgang kl 0030 i natt, noe som ikke var min plan overhode 8-) Fostervannet var misfarget, så da var det bare å reise inn.

Må si jeg var skuffet da jeg bare hadde 2 cm åpning. Ble lagt på fødestue og ventet på at riene skulle ta seg opp. Det gjorde de, men etter 4 timer var det fremdeles 2 cm og jeg begynte å få vondt. Jordmor ville sette meg på drypp og da ville jeg ha epidural! Det tok litt tid før den kom men inn i himmelen kom jeg! Herfra og inn var jeg helt smertefri, men kunne fremdeles stå og gå med prekestol (får ikke akkurat gått langt med alle ledningene som er koblet på da). Jeg gikk fra 4 cm til 10 på en drøy time etter at epiduralen ble satt, men babyen stod fremdeles høyt i bekkenet. Stor mistanke om stjernekikker (igjen), selv om han virket å rotere rett etter hvert. Jeg fikk etter hvert beskjed om å trykke på for å se om jeg kunne skyve ham nedover, men det var ikke lett siden jeg jo ikke kjente stort :-S Til alt hell begynte bedøvelsen å gå ut på omtrent samme tidspunkt som Lillebror begynte å dale på pulsen. Da "klipp" ble nevnte for å få ham ut fortere fikk jeg klemt ham ut. Han kom som Supermann med hånden over hodet og nesa til værs 8-) Revnet litt, men det er jo å forvente når han kom som han gjorde.

Alt i alt godt fornøyd med hvordan fødselen ble og det er bare å konkludere med at jeg føder ikke på normalt vis og skal jeg gjøre det igjen, så skal jeg ha epidural da også. Det var bare helt fantastisk. Er i kjempeform nå og har kommet oss opp på hotellet for egen maskin. Lillebror tar puppen som bare det, så nå gjenstår bare litt mat og søvn på meg så er verden helt perfekt!

Lykke til alle samme og kaster fødestøv over dere ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Gratulerer så mye!!! Tenkte på deg i stad, og lurte litt på om du var på sykehuset fordi hadde ikke sett noen innlegg fra deg i dag :)

Og da slo du meg med en dag gitt :)

Skrevet

For en fantastisk opplevelse!!!!:)

Gratulerer så mye med vesle prinsen :)

Har selv født ein liten supermann jente, kjenner d ja:) hihi..

Håper du får en god natt søvn no! Nyt den lille <3

Skrevet

Gratulerer, også på morsdagen da! ;) hehe

Godt jobbet! :)

Skrevet

Gratulerer så masse med den lille prinsen :D kose deg masse!

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos deg babyen <3

Skrevet

Gratulerer så mye! :-)

Skrevet

Baby på morsdagen, jammen er du heldig!

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Gratulere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...