Gå til innhold

Bivirkninger??

Anbefalte innlegg

Har nå begynt på progynova, har for det første EKSTREME mensmerter.. I tillegg hodepine, svimmel, sliten/slapp, vondt i magen........ Og ikke minst vanvittig nedsatt psyke :( Er ordentlig lei meg, og frustrert og tenker på baby mer enn jeg noen gang har gjort før..... :'(

I tillegg er det jo morsdag.....

Er dette noe som kommer med tablettene?? Noen med erfaring??

Hærregud, jeg føler meg helt pyton...

Huff, nå syter jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143909034-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bivirkninger fra felleskatalogen:

Endringer i det vaginale blødningsmønster og unormal blødning, gjennombruddsblødninger, sporblødninger (blødningsforstyrrelser avtar vanligvis ved fortsatt behandling), dysmenoré, endringer i vaginalsekresjonen, premenstruelt syndrom og smerter, ømhet eller forstørrelse av brystene. Dyspepsi, oppsvulmet abdomen, kvalme, oppkast og abdominale smerter. Utslett og ulike hudreaksjoner. Hodepine, migrene, svimmelhet, angst/depresjon og tretthet. Palpitasjoner, ødemer, muskelkramper, vektendringer, økt appetitt, endringer i libido, visuelle forstyrrelser, intoleranse for kontaktlinser og overfølsomhetsreaksjoner. Risiko for diagnosen brystkreft øker med varigheten av HRT. Andre bivirkninger rapportert i forbindelse med østrogen/progestagen behandling: østrogenavhengige benigne eller maligne neoplasmer, f.eks. endometriecancer. VTE, dvs. dyp venetrombose i ben eller bekken og lungeembolisme. Hjerteinfarkt og slag. Sykdommer i galleblære. Hud- og underhudsforstyrrelser. Kloasme, erythema multiforme, ertythema nodosum, vaskulær purpura.

Man reagerer jo forskjellig. Jeg kjenner ingenting av dette. Mens var helt ødelagt av suprecur for eksempel. Det der med å tenke mere på ting som skjer er jo helt vanlig når man ønsker seg noe så innamri ;) Jeg ligger ofte om natta våken og får ikke sove..tankene bare suser rundt, det skjer som regel før forsøk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143909034-bivirkninger/#findComment-143996058
Del på andre sider

Uff da, så forferdelig det er med disse bivirkningene du har fått av medisinen.

Har selv vært gjennom to medisinperioder med Progynova.

Første gang var det som om det var konstant tv sus i hodet. Ellers ingen bivirkninger å snakke om.

Neste forsøk økte klinikken dosen. Første dagen var jeg helt forjævlig dårlig etter kveldsdosen. Fikk vondt i hodet med sus og føltes det skulle sprenges. Spydde 20 ganger og frøys og var varm om hverandre. Det gikk illinger gjennom hele kroppen og dagen var forferdelig. Ringer Riksen og de forteller det er bivirkninger av medisinen.

Andre dag fin form men blir dårliger igjen på kvelden kroppen er kald utvendig men føles kokkvarm innvendig og tempen ligger på 35 grader denne dagen. Prater med klinikken igjen og de gir meg valget mellom å fortsette eller avslutte behandlingen. Pga hvordan jeg har reagert på medisinene har legene på Riksen besluttet at jeg aldri skal gjennom styrt syklus mer.

Tredje dag fortsatt dårlig med en temp på 35 grader men føler meg noe bedre gårdsdagen.

Fjerde dag begynner kroppen å normalisere seg igjen. Fortsatt noe dårlig men blir bedre og bedre for hver dag som går.

De er noen av oss som reagerer men for de fleste er frys/tin forsøk mye lettere for kroppen og psyken enn den ordinære IVF-prosessen.

Håper du har blitt noe bedre og at bivirkningene blir lettere for hver dag som går som var min erfaring.

Ved neste forsøk kan du be om frys/tin-forsøk i naturlig syklus. Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143909034-bivirkninger/#findComment-143996292
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...