Grynet:) Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Litt merkelig syklus på meg denne gang! (igjen..) Jeg har lest at positiv EL-test ikke garanterer eggløsning. Denne PP har jeg ikke fått noe utslag på disse idet hele tatt! Jeg temper også, og i dag fant fertilityfriend ut at CD13 var dagen, og at i dag er flere dager over DPO. Legen sa legg inn aksjer på dag 11, 13 og 15. Heldigvis for dag 13 da, ettersom jeg har avventet de siste dagene i forvirringen. Kan je noen veldig dårlige strimmelterster? Kontrollstreken er svakt rosa.. Tempkurven ser veldig troverdig ut, og den må jo være mer presis? Noen ideer? Kanskje jeg ikke har hatt EL?
Ver@ Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Hei Grynet:) Når på dagen testet du? Vet ikke noe annet enn at du må følge med om tempen forblir høy, også skader det ikke å legge inn litt ekstra aksjer i tilfelle du ikke har hatt EL;) pleier du å ha fysiske tegn på EL? magesmerter, EL-slim?
Grynet:) Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2012 Hei igjen Ver@ Jeg temper til omtrent samme tid hver morgen. (0615 -0640) Jeg EL- tester som regel etter 1800 og til ca 2000. ( ikke planlagt, det har bare blitt sånn.) Jeg bruker strimmeltester, synes kontrollstreken som regel er svak på de jeg bruker nå. EL slim varierer her, men hadde det Mandag og tirsdag. (cd 10 og 11) Tempen sank drastisk på dag 13. Ja må jo bare legge inn flere aksjer, men har mistet flere gode dager pga usikkerhet. Jeg vil jo treffe bra i forhold til EL tross alt.. Jeg har ikke EL-smerter, men forrige syklus innbiller jeg meg at jeg kjente det når egget løsnet! Denne PP kjentes det ut som noe "var på gang", men nå kan man jo kjenne hva som helt bare en leter intenst nok
Grynet:) Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2012 Veldig irriterende å få EL-varslet i etterkant på fertilityfriend.. Sist slo det inn med en gang. "Du er nå 3 dager DPO" fikk jeg denne gangen. Hva fornuftig får jeg brukt det til..
Ver@ Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Hmm...da har nok fertilityfriend rett, men merkelig at du ikke fikk utslag på testen! Jeg får alltid beskjed 3 dager etter, det står på siden at de bruker 3 dager for å kunne se at tempen faktisk holder seg oppe. Så FF er jo kun et hjelpemiddel for å kartlegge syklus. Har du VIP? for da har man fertility monitor hvor det står om du er på ditt mest fertile eller ikke (men da må man være flink å plotte inn sekret osv). Her lades det opp til EL, son er ca om en uke. Har kjøpt hostesaft, men det smakte så stykt at jeg tror ikke jeg greier å ta det fem gang i døgnet. Er kvalm i en halvtime etterpå
Grynet:) Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2012 5ganger i døgnet? Voldsomt da? Jeg har lest en del forskjellig om det; 1 gang om dagen, 2 ganger om dagen, noen bare i dagene rundt EL og noen hele uken før. Høres ikke noe godt ut.. Jeg tok en klunk Solvipect i går bare for å markere styrken, men det var jo unødvendig.. Hehe Ja jeg har jo mer tiltro til fertilityfriend. Jeg har også VIP, registrerte meg forrige PP. Sist steg tempen så sterkt at den ble markert med en gang, hvis jeg nå husker rett! men skjønner jo nå at det ikke er slik nødvendigvis.. Jeg har ikke fått med meg det om de 3 dagene, så dette var nyttig! Jeg har plottet inn litt detaljer dette gangen. Fertil/grønn periode slo inn med en gang jeg la inn EL-slim på mandag, og hver dag har vært grønn etterpå. Men i dag endret det seg etterEL ble registrert. Programvaren justerer nok litt fram og tilbake tror jeg
Ver@ Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Hehe, 5 gang i døgnet er maksdosen for voksne, men det skjer ikke her! blir nok med et par gang i døgnet nå de første dagene, så intensiverer jeg om jeg klarer før neste helg;) Traff dere greit rundt eggløsning nå? Sist bommet vi fullstendig, og det skjer IKKE denne gangen. Selv om mannen skulle havne i koma skal det klaffe denne gang, hehe Er så fryktelig utålmodig denne pp, og tror skuffelsen blir enorm om jeg ikke klarer det nå. I slutten av mnd er det et år siden pilleslutt, og syns "alle" blir gravid på null komma niks, og gjerne uplanlagt rundt meg. Ny runde pergo, temping, testing, grufull hostesaft, folsyre, hetebølger og humørsvingninger. Føler at jeg prøver alt og det er så frustrerende at det tar sånn tid!!!
Grynet:) Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2012 Jeg fikk beskjed av gynokologen å legge inn aksjene på dag 11, 13 og 15. det er jo regnet ut fra 14 dagers syklus. Vi kjørte på dag 13, og det var jo da jeg fikk utslag på EL. så den gangen tror jeg det traff bra Dag 15 kokte litt bort, da jeg ikke helt skjønte greien med at alle testene ble negative.. dag 14 var vel uansett siste mulighet da. fertilityfriend vurderer jo til og med innsatsen på aksjeleggingen. Jeg ble litt muggen forrige PP da vi fikk "low" men jeg bollet det jo litt til når sant skal sies. (hehe) Denne gangen har vi avansert til "good", så det går framover! I.o.m at det ble supplert gult lys så regner jeg med at man kan få høyere score også.. Om en får noe mindre enn "well shagged!" ved neste korsvei blir jeg litt skuffet altså Spøk til side så prøver jeg å ikke mase på sambo, det er ille nok at jeg tvinger ham til å studere grafen vår hver morgen. Mas er ukult. Men en ting skal han ha; han stiller opp når jeg spør
Grynet:) Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2012 Angående året som bar gått så er jeg der denne PP. jeg er enig i at det føles ut som alle andre får det til, i Min familie er det nå 2 gravide. Og jeg triller piller og remedier til den store gullmedaljen.. Det føles litt tomt og trist, men det er ikke unikt. Det er jo flere her inne som har prøvd både litt og mye lengre, og som holder humøret oppe. Så jeg prøver å følge de gode eksemplene og ikke sture Og den pergoen.. Er jeg ikke gravid innen juni blir jeg satt på det og.. Håper jeg slipper det, for det virker ikke som noen smertefri løsning akkurat! Jeg er nok dramatisk anlagt som det er, om ikke en skal sette subwoofer på hormonene mine
Ver@ Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har egentlig vært ganske positiv hele veien, bortsett fra denne pp. Har nok noe med alle som har blitt gravid denne mnd. Men er ikke altoppslukende heldigvis:) Alle slitere har vel perioder med litt surk;) Maser og minst mulig på sambo, holder grafene unna han også, hehe. Men han stiller opp han og heldigvis:) Håper og du slipper pergo, men om du må så klarer du det nok fint:) ikke alle som får bivirkninger heldigvis:)
Grynet:) Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2012 EL-slim igjen.. I dag er det 1 uke siden første runde m det. 4 dager siden jeg skal ha hatt EL. Kan man ha EL-slim 4 dager etter EL!?!? Djises.. Takk for at du har trua
Ver@ Skrevet 13. februar 2012 #12 Skrevet 13. februar 2012 Hmm, er vel ikke supervanlig, det skal jo tørke litt ut etter EL. Sist hadde jeg slim i en uke før EL. Kanskje du ikke har hatt el enda? En periode jeg hadde veldig lang syklus trodde fertility friend jeg hadde el flere ganger. Markerte for, men slettet det når tempen ikke holdt seg osv. (vet ikke om du skjønte noe av det? hehe) Nå forventer jeg el til helga, men ingen tegn foreløbig. Håper virkelig ikke noe klusser seg til nå!
Grynet:) Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 15. februar 2012 Du var inne på noe der! Tempen dalte i går, og fikk to positive eggløsningstester på kvelden. Så får se om det blir noe av denne gangen.. Hehe
Ver@ Skrevet 16. februar 2012 #14 Skrevet 16. februar 2012 Bra at du fant el, og håper dere fikk lagt aksjer:) lykke til!
Grynet:) Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2012 Takk Jeg fikk ganske sterk test mandag, og positiv både tirsdag og onsdag. Har lagt inn aksjer som bare det Håper lutealfasen holder seg like lang som før selv om eggløsning tok tid denne gangen.. hehe Lykke til til deg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå