Gå til innhold

atopisk eksem... av ull. .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta mi reagerer vist på ull har jeg funnet ut, det har hun egentlig gjort siden hun ble født. . Begynte med at hun fikk røde prikker og varmeutslett hver gang hun hadde på ull. Hun er veldig varm av seg å har fortsatt ikke brukt babydyna si inne sover kun med pysj og helseteppe/flecepladd . Idag har hun hatt på ull strømpebukse siden vi skulle ut i 7 minus. . Å nå er hun værre en noen gang. . Har store røde tørre hudområder på baksiden av beina. . Ikke tvil om at det er eksem av noe slag. . Skal bestille time til henne til legen til henne tenkte jeg. . Men hva annet varmt tøy kan man kle de små med da? Hun er straks 6 mnd. . Virker som d blir væsrt med tykk ull. .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd dei ullklea som er blanding ull/bomull? Då er det bomullen som er nærmast huda. Jenta mi er og veldig plaga med atopisk hud, men ho har tålt dei.. Vi har brukt joha, men trur det skal finnast andre merker som har den blandingen også.

Skrevet

jeg leste om atopisk eksem for en liten stund siden og det stod det at ull er som piggtråd på atopisk eksem. men hva med bomullsbody og strømpebukse også ull utenpå der? :)

Skrevet

Ha hvite bomullsklær under (lite fargestoffer som også kan gi reaksjon) og ull utenpå.

Jenta mi tåler heller ikke ull rett på kroppen. Og hun er god og varm uten. Er det kaldt har jeg ull utenpå bomullsklær. Det blir værre når hun blir eldre og svett av bevegelse. Da kan jo bomullen bli kald. Men innen den tid har det kanskje blitt bedre.

Skrevet

Jeg bruker hvite bomullsklær inners på gutten mi som har atopisk eksem. Ull utenpå. Han er varm og god. :)

Skrevet

Claire bomull/ull undertøy er supert, og faktisk ikke såå dyr som mange andre merker... Devold sitt bomull/ull undertøy er også veldig bra;) Jenta mi på straks 1 år tåler heller ikke ull rett mot huden.. Nå når hun begynte i barnehagen investerte jeg i 3 slike sett, og hun reagerer ikke på disse;);) Ullundertøyet fra cubus funker også, da de ikke er så "harde" mot huden;)

Skrevet

Har du prøvd blanding av ull og silke eller ren silke? Ellers går det helt fint med bomull innerst. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...