abella Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jenta mi på 5 mnd ble smittet av RS-viruset og ble kjempesyk. Det begynte med en vanlig forkjølelse, men så ble hun bare verre og verre. Hun strevet voldsomt med å puste, hadde høy feber og sov døgnet rundt. Til slutt var hun så utmattet at hun sluttet helt å spise og bare hang halvdød i armene våre. Hadde helt tørre bleier og orket ikke sutre en gang. Da ble hun endelig lagt inn på sykehus med oksygentilførsel og sonde i magen. Virusinfeksjonen måtte bare gå sin gang, ingenting å gjøre med den. Det ble konstatert bronkiolitt og ørebetennelse. Nå har vi akkurat kommet hjem etter 5 døgn på sykehuset. Hun er i mye bedre form og har begynt å spise igjen. Jeg er helt utslitt, det var nesten umulig å få noe søvn der, masse forstyrrelser døgnet rundt. Måtte i tillegg slite med å pumpe alle måltidene hennes og hun har sovet oppå meg både dag og natt. Overraskende nok har melkeproduksjonen tatt seg opp igjen veldig fort, den sank som en stein da hun var syk. Nå skal vi bare slappe av og feire morsdag. Er takknemlig for at hun er frisk igjen og tenker på hvor heldige vi er som bor i et land med et velfungerende helsevesen.
Honningmelon Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Huff, så slitsomt for deg og for jenta di. Det er ikke moro å se de så syke. Men, det er bra hun er på bedringens vei da, og at dere er hjemme igjen og kan senke skuldrene Har hun fått tatt ut sonden da?
abella Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2012 Huff, så slitsomt for deg og for jenta di. Det er ikke moro å se de så syke. Men, det er bra hun er på bedringens vei da, og at dere er hjemme igjen og kan senke skuldrene Har hun fått tatt ut sonden da? Ja sonden er ute. Hun måtte faktisk bli kvitt sonden før hun ville begynne å spise igjen. Jeg tror hun ikke hadde tilstrekkelig sultfølelse så lenge hun ble sondematet og derfor nektet hun hver gang jeg forsøkte å amme. Dette til tross for at hun fikk sondematen som måltider hver 3. time.
Valiana Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Huff, det hørtes ikke mye kjekt ut :-( Men, veldig godt å høre at pilen nå går i riktig retning - kos dere på morsdagen i morgen :-)
Bondejenta Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Offa då! Stakkars lita og stakkars mamma! Bra dåkke har komt til hektene igjen Håper dåkke har hatt ein fiiin dag. Det fortjena dåkke alle
PetitAnge Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Uff, så fælt!! Stakar dere. Har hatt en skikkelig pjusk jente her også, slapp og med veldig høy feber. Blir så bekymra! Kan bare forestille meg hvor skummelt og slitsomt det må være når de blir så syke som jenta di har vært. Veldig godt at hun er på bedringens vei da! Ha en fin kveld
♥ Min engel ♥ Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Huff Hørtes ikke noe kjekt ut!! Kose dere masse hjemme, og håper gullet ditt holder seg frisk & rask! Håper du har fått kost deg på morsdagen
abella Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2012 Takk for alle hyggelige hilsener! Vi hadde en kjempefin morsdag. Vesla er så blid etter at vi kom hjem, så det virker som om hun også satte pris på det. Vi hadde kontrollveiing på sykehuset i dag, og hun er gått ned 300 gram på 2 uker. Så nå får jeg planlegge en skikkelig fetekur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå