Gå til innhold

Vanlig kommode som stellekommode, tips om hvilken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Prinsesse x 2

Det er vel egentlig best å gå rundt å se hva som er å få tak i. Teste ut hvilken høyde som passer din høyde og du synes er komfortabelt å stelle i:) ellers er det mange av de litt dyrere stellekommodene som er fine til å brue senere da an an ta av stelletoppen. Husker jeg forelsket eg i en på bohus sist, men den ang hadde jeg ikke plass til den:) lykke til på leting.

Vi har kjøpt denne:

http://www.novasolo.no/products/sweet-home-buffet-ii-

ville ha en smal kommode/skap som også var høy nok. Det er også akkurat plass til en stellematte med kanter oppå. De har masse andre fine kommoder også :)

Hensvik kommode er en høy skap/kommode som det følger egen stellebord-del med.. Denne delen tar man bare av og så kan man bruke det som et vanlig møbel etterpå..

Det samme gjelder også Hemnes kommode, men dette er en mye lavere kommode (kan også få overhylle i samme serie) Begge disse får man kjøpt på IKEA og jeg kommer nok til å gå for en av de :)

Vi har en gammel Malm kommode (4 skuffer) på badet nå og har tidligere vurdert å bruke den som stellebord når babyen kommer. Dessverre er den litt for høy (100 cm)..

Vi kommer derfor til å kjøpe Hemnes kommode (87 cm høy) med Hensvik stellebordstopp til. Når vi ikke lenger trenger stellebordsdelen, tar vi den bare av og har en ypperlig kommode igjen :)

Annonse

vi hadde malm kommoden som stellebord, å det gjor ingenting at den var så høy,slipper å stå bøyd med ryggen å slik som ikke er så godt etter ett svangerskap.. å jeg er ikke så altfor høy av meg(166cm)

:)

Ilykkerusmedjun-ibaby: Tror de kan kombineres, men er ikke helt sikker. Til Hemnes-kommoden står det at den kan kombineres med Hemnes stellebordtopp, men denne må vel være utgått? Finner den i hvert fall ikke på nettsidene.

Er uansett ganske så sikker på at en eller annen stellebordtopp kan kombineres med kommoden, siden den frontes som stellebord. Skal dobbeltsjekke neste gang jeg er på IKEA :)

Etter en nærmere sjekk på Ikea.no, ser det ut til at Hensvik stellebordtopp kun passer til Hensvik skap. Tror og håper at Hemnes kommode fortsatt har en stellebordtopp (alla Leksvik). Under nøkkelegenskaper for kommoden står det jo blant annet at kommoden:

- Vokser med barnet; stellebordet blir med et enkelt håndgrep en kommode

• 2 uker senere...

Hei.

Sist laga me stellebordkommode av 3-skuffers Malm kommode (kvit) frå Ikea (har liten plass på bad). Skrudde på bein frå Ikea (børsta stål som dei har i kjøkkenavd) for å få rett høyde (eg er ca 165cm og mannen ca 180cm). Måtte etterkvart skru på ein kant - kjøpte berre ei sideplate til kjøkken i billigkroken på Ikea. Blir då merke på toppen av kommoden, men no er den klar til nestemann.....var kjempepraktisk å ha kommode som stellekommode. Brukte vanlig oppblåsbar stellematte oppå sammen med håndklede.

Har sjekket litt ut ang Hemnes kommode og det virker som om du ikke får kjøpt den på alle IKEAbutikkene.. Det står at den ikke er på slependen (som vi vanligvis reiser til) så vi må heller reise til Sørlandet for å få tak i den kommoden.. Flaks at vi bor midt imellom og at reisen er like lang begge veier..

Annonse

Aah, supert at du holder oss oppdatert ;) Heldigvis er IKEA Sørlandet bare 30 min unna oss.

Har du funnet ut noe mer ang stellebordtoppen?

Vi skal innom IKEA Leangen til uka, så vi får spørre litt rundt der først ;)

Sjekk på nettsidene til Ikea før dere drar om det er sannsynlig at de har inne det dere er på jakt etter. Viser fargekode grønn, gul eller rød og står litt om hva det betyr. Har hjulpet oss mange ganger å unngå bomtur.

Aah, supert at du holder oss oppdatert ;) Heldigvis er IKEA Sørlandet bare 30 min unna oss.

Har du funnet ut noe mer ang stellebordtoppen?

Vi skal innom IKEA Leangen til uka, så vi får spørre litt rundt der først ;)

Si ifra om du finner ut noe mer om den stellebordstoppen da :)

• 2 uker senere...

Hei igjen! Nå er jeg tilbake fra IKEA-besøket og kan meddele at Hemnes kommode enda har sin egen Hemnes stellebordstopp. Problemet er bare at denne ikke er lagt ut på nettsiden deres. Vi får se om de får rettet opp på dette med tiden.

Uansett, jeg fikk i hvert fall bekreftet at det var omtrent 7 på lager på Leangen for øyeblikket, og 3 stk på Sørlandet (jeg ba de ikke om å sjekke andre varehus). Den er med andre ord ikke utgående vare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...