Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Halvard?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for svar :)

Og dere må ikke være redd for å si ærlig mening :) Er ABSOLUTT det jeg er ute etter!

Kan jo tilføye at dersom Halvard Emil blir navnet, så blir det navnet til lillebroren til John Adrian. Tenker jo selv at da har begge et tradisjonelt og gammelt navn som navn nr 1, mens de har et mer "poppis" navn som nr 2.

Flere med en mening om navnet Halvard (Halvard Emil) og hvordan synes dere det passet/passet ikke til storebror?

Annonse

Synes både Halvard og Halvor er fine norske navn. Mye finere enn mange moderne navn som "alle" har. Tror nok jeg er litt i utakt med mange her, synes navnet skal være tidløst og tradisjonelt jeg.

Halvard Emil er et helt greit navn det.

Tusen takk for svar :)

Blir mer og mer fortrolig med navnet selv merker jeg :)

Og er egentlig enig med dere at Halvard Emil blir langt og tungt, men vi ønsker dobbeltnavn, da både storebror, mannen og jeg har det. Men blir det Halvard Emil, vil vi nok bruke kun Halvard i dagligtalen, og så blir Emil på papiret. Da blir lille gullet sitt navn som mitt (bruker bare mitt første), mens storebror og pappan bruker begge sine.

I tillegg er storebror oppkalt etter sin farfar med sitt første navn, og da vil lillebror bli oppkalt etter min oldefar med navnet Emil. (Han het forreste Anton Emil, som jeg synes var et ufattelig stilig navn :) )

Så nå får vi bare fortsette å "smake på" navnet og se om det passer når han kommer ut :D

Annonse

Halvard er jeg ikke begeistret for, og så synes jeg ikke det passet til John. Jon og Halvard hadde gått an, men ikke John og Halvard synes jeg. Da synes jeg Anton Emil var et knakende godt forslag, og som står mye bedre til bror John Adrian. Mye finere helhet med alle fire navnene :) Anton Emil går helt fint å bruke hele navnet også, ikke tungt i det hele tatt. Nå er jeg personlig svært opptatt av at man skal velge navn fra noenlunde samme opphav, samt at søskens navn skal passe svært godt sammen. Men alle er ikke på langt nær så opptatt av det som meg ;)

" Da synes jeg Anton Emil var et knakende godt forslag, og som står mye bedre til bror John Adrian. Mye finere helhet med alle fire navnene :) Anton Emil går helt fint å bruke hele navnet også, ikke tungt i det hele tatt."

100% enig med deg Suebird :)

Men det er jo bare det at jeg og pappan skal være enige.... Har maaaange navn jeg har nevnt for ham, som jeg liker, men desverre for meg så liker han selvsagt ikke dem.. Og av de navnene han har nevnt, er det kun Halvard jeg tror jeg kan komme til å venne meg til og godta... Ikke lett dette her.. Hadde jeg fått bestemme alene, hadde denne gutten fått navnet Brian Emil, Aron Emil, Håkon Emil eller Anton Emil... Men er jo ikke bare opp til meg da.. Så nå gjenstår det å se om Halvard Emil blir kompromisset.. Da må jeg venne meg til Halvard, og han må venne seg til Emil :D

Gjest Antarctica

Mannen sitt ønske. Og om jeg skal godta navnet må jeg først venne meg til det, og så har jeg sagt at da blir det Halvard Emil.

Hva synes dere?

Fint! Og fint i kombinasjon med Emil. Her hvor jeg bor er det nesten bare Hallvard, men jeg kjenner en og annen Halvor også. Imidlertid syns jeg Hallvard (med a i sluttstavelsen) er mest logisk på vår dialekt.

LILLETROLL+SPIRA:

"Kjerringa mot strømmen her, syntes Halvard Emil (emiiiil, trykk på i'en?!) var veldig fint sammen jeg :-)"

Ja det skal definitivt være med trykk på i'en :) altså Emiiiil. Ikke som Emil i Lønneberget ;) )

Tusen takk for svar :) Liker det bedre og bedre selv nå, og begynner å venne meg litt til tanken om At "MIN sønn kan hete Halvard Emil"

:D

Anton Emil og Aron Emil var så stilige navn!! Men forstår at det ikke går hvis mannen ikke er enig:) Men likte de to navnene mye bedre enn Halvard Emil!

JAAAAAAAA ENIG :) Hadde bare mannen vært det også........ Er utrolig kjipt at man ikke bare blir umiddelbart enige, for jeg føler jeg "kaster bort" så mange stilige navn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...