Knerten's mamma <3 Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har prøvd å lage hjemmelagd mat til poden på 10 mnd, men han vil ikke ha. Har flere bøker med oppskrifter,men han er ganske kresen av seg (som sin far..grøss). Eneste han noensinne har spist som jeg har laget var maisgrøt. I tillegg liker han bare 1 type middag på glass! Glassmaten er vel ikke fullverdig kost for disse små? Jeg prøver å variere typer,slik at han får smake på forskjellige smaker og konsistenser. Han klarer ikke biter enda, så det går i 6 mnd glassene som er helt most. Det går å blande en type med biter i den han liker best, så det går sakte fremover. Er det ok å bare la han få en type for en periode? Jeg vil jo ikke sulte han for at han skal spise noe annet enn favoritten. Kan jo håpe at han godtar noe annet snart...?
Babyønske �� Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Min eldste ville heller ikke ha hjemmelaget(det kom bare opp igjen) og var egentlig ikke så begeistret for glass heller, men noen typer spiste han greit av. Jeg sluttet fort å stresse med det og la bort den dårlige samvittigheten. Glass er bedre enn ingenting. Gutten er i dag aktiv og frisk og lite syk. Så han ser ikke ut til å ha tatt noe skade av dårlig kosthold sålangt. Han er forøvrig fortsatt kresen og småspist.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Etter litt prøving og feiling her hjemme har jeg funnet ut at min lille har litt problemer med noen typer konsistens som gjerne var på min hjemmelagede mat. Prøvde meg frem og fikk til å lage hjemmelaget mat med den konsistensen han likte fra glassmat. Nå har vi mange froskjellige smaker og en tykk god konsistens med myke biter. Denne er lett å få til med litt pasta. Dukan jo sjekke om det er det?
jente_80 Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 ang. ensformig kost.. her går det kun i HIPPs grønnsakslasagne og spaghetti, mozarella og tomat....
LilleBille:') Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Slik hadde vi det og! Jeg var så frustrert over at hun ikke ville spise maten jeg lagde, og hun likte kun 1 glass! Men jeg råder deg til og fortsette og prøve deg frem. Lag noe som det er litt smak på. Plutselig en dag spiste jenta mi det jeg laget Og det var helt herlig. Prøvde innimellom hele tiden med noe nytt. Her funket kokt potet m en pitteliten klatt smør, levererpostei og litt mme i. Nå spiser hun det meste, og det er deilig! I går spiste hun til og med laks og potet!
Knerten's mamma <3 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2012 Godt å høre at det er flere kresne småfolk skal fortsette å prøve. Har investert i en stavmikser som gjør alt om til pure', men blander kanskje smaker som ikke passer. Får starte på scratch, og ta en og en smak igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå