Gå til innhold

Mye Hcg = Tvillinger?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fant ut for en uke siden at jeg var gravid, 3 dager før ink. Hadde testet med el test i 3 dager som var positiv derfor tok jeg en g test. Ble overasket over så sterk pos test så tidlig. Den var veldig sterk. Har prøvd i 8 pp så har sett en god del pos tester rundt ink, min var nesten dobbelt så sterk. Nå 3 dager over ink er test like sterk som kontrollstrek og den kom med en gang etter 2- 3 sek.

Har tatt en ukeindikator og den hoppet meg ca 1 uke frem i forhold til el.

Har hørt noen rykter om at dette kan bety tvillinger, men finner ikke noe konkret. er det noen som vet?

Vi har mange tvillingpar i familien her så jeg kjenner jeg blir litt stressa med tanke på plass å slikt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143908768-mye-hcg-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shanti ♥

Hei!

Gratulerer så mye med graviditeten :-)

Det er ikke så godt å datere graviditeten etter urinprøvene, de er veldig avhengige av f.eks. hvor mye vann du har i kroppen. Kan det være at du er lenger på vei enn du tror (har du testet etter eggløsning? hadde du vanlig, eller kanskje litt mindre, menstruasjon forrige gang?)?

Evt kan jo hCG-blodprøver med 48 timers mellomrom hos legen gi deg et godt pekepinn. Og ja; hCG KAN være høyere ved tvillingsvangerskap! (se www.betabase.info for gjennomsnittsverdier) - men det er ikke absolutt. Generelt sett betyr høye hCG-nivåer tidlig mye mindre risiko for spontanabort :-) I VELDIG sjeldne tilfeller kan høye hCG-nivåer også skyldes en sykdomstilstand som heter blæremola.

Jeg har også veldig høye hCG-nivåer denne gangen, ligger helt i øvre delen iflg. www.betabase.info, og er veldig spent på ultralyd førstkommende fredag. Lykke til!! :-)

Hei!

Gratulerer så mye med graviditeten :-)

Det er ikke så godt å datere graviditeten etter urinprøvene, de er veldig avhengige av f.eks. hvor mye vann du har i kroppen. Kan det være at du er lenger på vei enn du tror (har du testet etter eggløsning? hadde du vanlig, eller kanskje litt mindre, menstruasjon forrige gang?)?

Evt kan jo hCG-blodprøver med 48 timers mellomrom hos legen gi deg et godt pekepinn. Og ja; hCG KAN være høyere ved tvillingsvangerskap! (se www.betabase.info for gjennomsnittsverdier) - men det er ikke absolutt. Generelt sett betyr høye hCG-nivåer tidlig mye mindre risiko for spontanabort :-) I VELDIG sjeldne tilfeller kan høye hCG-nivåer også skyldes en sykdomstilstand som heter blæremola.

Jeg har også veldig høye hCG-nivåer denne gangen, ligger helt i øvre delen iflg. www.betabase.info, og er veldig spent på ultralyd førstkommende fredag. Lykke til!! :-)

Hmm.. Da lurer jeg på om jeg venter tvillinger! Testet sterkt positivt i dag fire dager før ikm.. Så dette blir spennende!! :D

Da er vi flere i samme situasjon... Dette blir veldig spennende! Skal dere på noen tidlig UL? Jeg har bestilt time til førstkommende fredag, tiden går bare så uendelig sakte... :)

Jeg skal ha tidlig UL i uke 6-7 for å sjekke at hjertet banker :o) Så får se om det er hjertet eller hjertene ;)

Hei, det trenger ikke være tvillinger selv om du har mye hcg. Jeg har testet postivit 7-8 dager før ikm i alle mine tre svangerskap. Nå sist prøvde jeg i tillegg med CB ukeindikator dagen jeg skulle få mens, og den viste 3+, noe som skulle tilsi et svangerskap på 5 uker. Var på tidlig ultralyd, og der var det en fin liten spire med ett bankende hjerte. Str stemte fullstendig overens med dato for siste mens, og mine egne beregninger mht positiv eggløsningstest. Så mengden hcg på ulike stadier, varierer nok enormt. En annen ting, tidlig ultralyd trenger ikke avsløre tvillinger, det ene fosteret kan godt gjemme seg så tidlig :-)

Annonse

Gjest Shanti ♥

Da er vi flere i samme situasjon... Dette blir veldig spennende! Skal dere på noen tidlig UL? Jeg har bestilt time til førstkommende fredag, tiden går bare så uendelig sakte... :)

Jeg skal ha tidlig UL i uke 6-7 for å sjekke at hjertet banker :o) Så får se om det er hjertet eller hjertene ;)

Hvor langt er du på vei nå da? Vi får telle ned sammen :-)

Jeg er i fjerde uke:-) så er ganske nygravid;-) Hehe! du da?:)

Hei takk for svar :) Veldig godt å lese Shanti sin forklaring først ang mye hcg 0= liten sjanse for spontan, da jeg har mistet mine to første på denne måten. Er ganske tidlig jeg også 4+4 men gleder meg til begynnelsen av mars for da skal jeg få tidlig ul. Får dere dette av lege om dere spør eller betaler dere selv?

Hei takk for svar :) Veldig godt å lese Shanti sin forklaring først ang mye hcg 0= liten sjanse for spontan, da jeg har mistet mine to første på denne måten. Er ganske tidlig jeg også 4+4 men gleder meg til begynnelsen av mars for da skal jeg få tidlig ul. Får dere dette av lege om dere spør eller betaler dere selv?

Jeg får av lege:-)

Gjest Shanti ♥

Jeg er i fjerde uke:-) så er ganske nygravid;-) Hehe! du da? :)

Gratulerer så mye som nygravert :-)

Jeg er 6+0 i dag!

Gjest Shanti ♥

Så godt å høre at du ble beroliget! :-) Jeg har også hatt to SA, begge med veldig lave hCG-nivåer..

Jeg betaler selv. Orker ikke styret med å dra til fastlegen først, og har funnet en privat gyn jeg er veldig fornøyd med :-)

Kan ikke se for meg at du vil få nei fra legen om du ber om en tidlig UL iom du har mistet 2 ganger tidligere.

Jeg er i fjerde uke:-) så er ganske nygravid;-) Hehe! du da? :)

Gratulerer så mye som nygravert :-)

Jeg er 6+0 i dag!

Takktakk :-D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...