Gå til innhold

Kan jeg bruke ris som ble kokt for en uke siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risen ble kokt for en uke siden, og vi bruker alltid å spare på restene i kjøleskapet for å bruke i omelett el.l dagen etter. Nå er det jo gått litt tid da, men tror dere den kan brukes i omelett i dag? Den ser helt fin ut, og lukter helt fint. Og den har jo vært oppbevart i tett plastboks i kjøleskapet hele tiden.

Fortsetter under...

Skrevet

Er du så gnien at du ikke kan koke ny ris når den har stått ei uke i kjøleskap?? Jeg ville aldri ha brukt den....

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Ris bør spises den dagen den er kokt, senest dagen etter om den ble raskt avkjølt og oppbevart kjølig.(det samme gjelder pasta)

Skrevet

Takk for svar. Da dropper jeg det.

Og nei, det er ikke fordi jeg er så gnien at jeg vurderte å bruke det, men jeg er syk og alene med barna så da tenkte jeg å lage formiddagsmat til de på en enklest måte :)

HI

Skrevet

Nei.

Jeg er langt fra hysterisk på rester, men grensa går lenge før ei uke.

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Synes ikke HI på noen måte virker gnien, det var nå også et svar å få. Ris er skummelt å spare lenge på, men et par dager ville neppe vært noe problem. Regner uansett med dere har fått i dere mat nå ;-) God bedring!

Skrevet

Jeg lurer på noe annet jeg.

Ris i omelett?

Er det noe jeg har gått glipp av...?

Skrevet

I omelett bruker jeg det jeg finner i skapet, kunne fint slengt ris i om den var litt "yngre" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...