Gå til innhold

Hva er oddsen?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Huff, nå er jeg litt stresset.....

Skal ha keisersnitt på mandag, og tror du ikke at vårt første barn nå har blitt syk. Skikkelig forkjølet og tror hun har våknet førti ganger siden hun la seg. Regner med at det ikke blir noe bedre i morgen, fordi hun har bare blitt verre utover kvelden.

Kjenner at jeg blir litt stresset av det, både fordi det er kjipt å ha barnevakt til et sykt barn (skal ha barnevakt fra søndag) og fordi jeg er redd for å bli smittet selv. Er kanskje ikke helt optimalt å gjennomgå en operasjon med full forkjølelse, og jeg er av typen som alltid blir syk hvis jeg omgås andre som er det.

Blæ..., hva er oddsen for dette da? Hun har pokker meg ikke vært syk siden i sommer, også skjer dette to-tre døgn før min operasjon.

Og ja, jeg vet jeg tar sorgene på forskudd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No har eg aldri vore borti KS før, men meinar å ha lest at dersom ein er sjuk(eller var det om ein hadde feber), så tok ein ikkje KS, med mindre det var akutt nødvendig? (Godt muleg eg tek feil, men meinar å ha sett noko om sjukedom og KS ein plass). Om så skulle vere, kan det vere lurt å la noken andre ta seg av ungen mest muleg.

Det er ikkje kjekt med sjuke barn...ein får så vondt av dei:( God betring til den lille, og får håpe det er noko fortgåande, so ikkje rekker å smitte resten av familien:)

Skrevet

Huff da... Smitteperioden er jo godt igang før symptomene brøt ut, så det er ikke mye mer du kan gjøre nå en å forsøke som best å ikke bli smittet. -Ikke hostes på, god håndvask osv osv... Kan du evt sove/bo en annen plass ut helgen da, for å unngå smitte mest mulig?!

Du kan ikke igjennomføre ks med feber, og bør nevne for de på mandag at det er sykdom hjemme så de får målt CRP/infeksjonstegn hos deg før ks (evt gitt pro aktiv antibiotika) -For det er så stor risiko for komplikasjoner, og det vil ta så mye lenger tid før du kommer deg etterpå :/

Masse lykke til, det går sikkert fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...