oslo37 Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jr på snart 10 mnd har fått magevirus. Kaster opp og har diaré på femte dagen. Ikke hele tiden men et par ganger om dagen. Drikker godt og lege sier vi bare må vente til det går over. Allmenntilstand grei. Men han spiser lite. Lege sa vi ikke skulle gi melk. Han spiser litt brød og litt middagsglass. Drikker Ellas smoothies. Men noen som har tips/råd opp hva er liten kropp kan orke eller like når han er tufs og sikkert kvalm?
Mini84 Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Har ikke noe erfaring med det du beskriver, men her er hun veldig glad i vannet jeg koker eplene i når jeg lager mos:) Hun hadde feber her en dag, og da var det omtrent det eneste hun ville ha. Most avocado blandet med banan og litt appelsinjuice er også en av de få tingene hun liker når hun er pjusk. God bedring til gutten din!
Flaggermusa Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Her har småen vært syk siden mandag, han kaster ikke opp lenger men har noen diarebleier om dagen. Han spiser normalt nå, men de første dagene nektet han å spise noe som helst. Da fikk han det han ville av drikke også fikk jeg i han litt biola. Pære og banan spiste han også. Maten er ikke så viktig så lenge de får i seg drikke. For all del ikke tving i han mat. La han spise når han vil og sove mest mulig. God bedring
Maitrollet Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Sikker på at legen ikke mente at det var kumelk han ikke skulle ha? Margit Vea skriver hvertfall at mme/mm tas lett opp i tarmen og er viktig når magen ikke er i orden.
oslo37 Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2012 Jo. Var kumelk og mme. Hun sa at baby med diaré ofte blir midlertidig laktoseintolerante. Har sluttet å amme. For øvrig har jr kviknet til litt i dag. Litt skrapa men blid igjen og ikke spy/diaré! Spiste plutselig et helt middagsglass. Takk for innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå