Gå til innhold

Salat på restaurant etc..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg både forstår og deler din bekymring. Jeg syns det er ganske nervepirrende å skulle gamble på at hygienen er på topp rundt omkring...Har friskt i minnet noen episoder av Hellstrøm, og jeg er sikker på at det er flust med fryktinngytende spisesteder i vårt langstrakte land. Har selv fått sand/jord i salat servert flere ganger og på mange steder står betjeningen og tar i penger, uten hansker, for så å kladde på brød og påsmurt. Rett og slett ekkelt.

Stoler dere på at salat på restaurant, i baguetter og salatbarer etc er vasket? Dere som har arbeidet med slikt; ble det vasket, der dere jobbet? Kjenner jeg er ganske skeptisk til hygienen rundtom...

Har jobbet i 3 restauranter og det er veldig viktig at d gjøres . Jeg vasker salaten temmelig bra ! har hørt om tilfeller de har funnet larver i salaten på andre restauranter , derav; har ikke vasket dem da..

Gjest Shanti ♥

Godt å se at det ikke bare er meg som er bekymret for dette.. Har vurdert å _spørre_ neste gang jeg bestiller salat ute, men er redd de vil se surt på meg og syns jeg er frekk, og gi et svar jeg ikke tør å stole på ;)

Godt å lese at fler av dere arbeider på steder med gode rutiner, i alle fall. Ferdigsalatene fra Bama (som er merket med at de er vasket) har jeg bestemt meg for å stole på. Ellers kommer jeg nok til å være rimelig forsiktig..

Jeg er også skeptisk, så kjøper aldri salat osv ute. Litt hysterisk kanskje, men... På den annen side så spise jeg i følge mamma masse sand, leire og jord når jeg var liten og lekte ute, og jeg har ikke toxo i blodprøvene...

Annonse

der jeg jobber får i ferdig kuttet og vasket salat fra bama så den skal være temmelig trygg:)

Samboeren min får også salat i fra bama og en gang var det masse snegler i salaten. Han måtte kaste den. Man vet jo aldri :)

Hehe, snegler er vel et godt tegn egentlig.... på at maten ikke er sprøytet ihjel. Er mer skeptisk på mat som små dyr ikke vil røre...Men må innrømme at jeg sjekker litt mer nøye nå ja på matvarene mtp jord og slikt. Restauranter stoler jeg på - der skal dette være iorden - kommer kanskje litt an på hvilken restaurant man velger også...

der jeg jobber får i ferdig kuttet og vasket salat fra bama så den skal være temmelig trygg:)

Samboeren min får også salat i fra bama og en gang var det masse snegler i salaten. Han måtte kaste den. Man vet jo aldri :)

æsj! nei, man veit aldri.. men forhåpentligvis ser ansatte sånt før det kommer til noen kunder (skal jo ikke skje!) :P men hvis man skal tenke sånn så kan det jo være mye "rusk" både her å der... dato, kvalitet og hygiene, sånn som man ikke ser liksom... kan ikke tenke på allt som kan skje hele tiden tror jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...