Gå til innhold

Pergo - Noen med litt erfaring her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tabletter og skal starte opp med to tabletter a 50 mg nå på dag 4 i syklus. I pakningsvedlegget står det at normal dosering er 1-2 tabletter.

Jeg er litt stressa for å bli gravid med tvillinger dersom jeg blir gravid med en kur på to tabletter... Lurer på om jeg bare skal ta 1???

Noen med erfaring???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke mengden har noe å si for om det blir tvillinger eller ikke. Uansett så må du jo følge instruksene du har fått fra den som har skrevet de ut til deg, og ikke ta egne avgjørelser. ;-)

Skrevet

Jeg tok pergo i fem mnd før jeg ble gravid, hadde kun to egg som løsnet første gang, men da ble det ikke noe av. De andre syklusene var det kun et egg som løsnet. Vet ikke om du skal ha oppfølging av legen din før EL, men de kan ihvertfall sjekke hvor mange egg du har før EL. Lykke til :)

Skrevet

Hei, hei :-)

Jeg begynte med enkel pergokur i november. Funka ikke. Gikk over på dobbel i desember og i jula kom vår første eggløsning :-) Liten seier :-)

Det står i bruksanvisningen at sjansen for flerlingsfødsler øker litt, men ikke i forhold til antallet tabletter du tar :-)

Krysser fingra for oss begge! :-)

Skrevet (endret)

Må legge til at jeg også gikk på dobbel kur når jeg ble gravid, var alikevel bare et egg som løsnet :)

Endret av hun&henne+en liten skatt
Skrevet

Jeg gikk på Pergo med oppfølging fra Gyn.

Tok først 2 tabletter her dag. Tok UL og jeg hadde da 4 store modne egg. Så da sa gyn at jeg ikke måtte prøve den mnd fordi det kunne bli firlinger.

Tok deretter bare 1 tablett hver dag. Hadde da bare 2 modne egg. Så var bare å kjøre på.

Ble gravid etter 4 mnd med pergo

Skrevet

Spørsmål: Hadde dere pausemåned på pergo eller har noen her tatt kur påfølgende måned også?

Skrevet

Jeg er igang med min runde nr 2 på dobbel uten pausemåned. Det hjalp ikke med første runden pergo naturligvis. Tror det er veldig individuelt hvor lett man blir gravid og om det blir flerlinger. Sjangsen er ikke så stor som vi tror for tvillinger sjø :) jeg skal ta dobbel i 4 mnd i strekk og er ikke bekymret i det heletatt, for jeg har ikke trua på at dette funker.

Skrevet

Jeg tok bare tabletter annenhver mnd. Altså pausemnd. Det var den mnd jeg ikke tok tabletter jeg ble gravid :)

Skrevet

Jeg fikk dobbel pergo med en gang, og da ble hele 7 egg modne... Så anbefaler deg virkelig å gå til en ultralyd for å sjekke antallet litt før EL.

Jeg fikk ikke gå på de igjen, så skal ha en pause måned fra pergo nå og så skal jeg prøve noen andre. Som jeg ikke vet hva heter enda.

Skrevet

Ja, jo, men hva er grunnen til at du har fått pergo da (hvis du vil svare på det)? Jeg har endometriose som dekker over eggstokkene mine :( Dvs. det er en stor del av eggene mine som er dekt med endo og som aldri slipper løs. Det er mer eller mindre håpløst for meg å bli gravid, så skal MYE til at det går fra lav fertilitet til en 7-ling graviditet her :)

Skrevet

Jeg hadde prøvd i 1,5 år uten å bli gravid. Både jeg og mannen sjekket oss for alt. Vi feilte ingenting. Men fikk allikevel Pergo.og da klaffet det 4 mnd etterpå

Skrevet

Hei :) Jeg skal snart starte på pergo.

Legen min sa att jeg skulle begynne på dag 3 etter mens, å bruke de i 5 dager. (2. tabletter dagelig), jeg er veldig spent å gleder meg masse.

Jeg har gått uten p-piller i snart 4 år uten att noe har klaffet, å ingen ting feiler meg.

Så håper disse pillene kan hjelpe eggene mine slik at noe skjer snart ;)

Jeg skal ta tabletter annen hver mnd i 6 mnder :)

Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...