Gå til innhold

Beste barselgave du fikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg besøke en kjær veninne som nettopp har blitt mamma til en liten prematur gutt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på, hva er det beste dere fikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet egentlig ikke hva jeg synes var best å få. Men med prematur baby så har de jo helt sikker ikke noe særlig klær som passer så ull blir de jo sikkert glade for unansett.....men du ville kanskje gi noe mer "privat"?

Skrevet

Vi fikk to produkter fra Lille Lam som vi har brukt/bruker masse:

http://www.lillelam.no/default.pl?showProduct=439&pageId=78

http://www.lillelam.no/default.pl?showProduct=770&pageId=155

de er ganske dyre, da. Ellers var det første barnet vårt, så alt av klær var veldig velkomment - særlig i litt større størelser for det fikk vi lite av (og så fort som de vokser blir det dyrt å kjøpe alt av klær selv, selv om det i utgangspunktet ikke er så dyrt med babyklær). Eventyrbøker synes jeg også det var stas å få! Og en sånn urosak med lyd som gikk rundt, som vi festet på vuggen vi hadde i stuen. Første gang jeg fikk sittet ned og spist lunsj uten en gråtende baby på fanget var da hun lå å tittet på den :) Andre favoritter er en liten myk kanin med lange ører som brukes som sovekos, et krabbeteppe fra KID og et fleeceullteppe og ullklær fra Nøstebarn.

Skrevet

Glemte å si at de har 'alt'. Søte ull-prematurklær var en ide kanskje. De ga oss så fancy gaver med begge våre. Hvitt gull og diamant vedheng til kjede. Har ikke råd til like dyr gave, men vil gjerne gi noe fint for det, høhø

Skrevet

Bøker er også en fin ide til de. Synes det er vanskelig å bestemme meg

Skrevet

Jeg så en kul bok i dag, den het Mitt første år som mamma/pappa.

Skrevet

Boken Den Lille Prinsen er jo veldig fin da :-) (barnet kan riktignok ikke bruke den med det første, men noe å vokse med).

Skrevet

Den er fin, ja. Hmm, bok er jo også noe som varer lenger enn klær.

Skrevet

Jeg syns det var koselig å få litt klær jeg da, men jeg har ikke vært så begeistret for ull som "alle" er. Jeg bruker lite ull på jenta vår da jeg syns det er varmt nok inne uten. Jeg syns ull er mer nyttig når hun blir større og skal være mer ute uten å ligge godt pakket inn i dunposen... Men for all del - mange bruker det jo. Jeg liker bedre å bruke søte plysjsparkebukser med bomullsbody under.

Jeg syns det er fint med klær i litt større strls, for som de over skriver vokser de jo veldig fort ut av. Har hørt at 74 er en strl man bruker ganske lenge (men vet ikke om dette stemmer da vi ikke har kommet dit enda), men det er trist å legge vekk klær man nesten ikke har brukt i alle fall!

Skrevet

Fikk mye klær, det dumme med dem er at jeg har glemt hvem som ga hva. Hun vokste jo ut av alt så fort, og mye fikk vi aldri brukt.

Vi ble gladest for en sånn "Boken om meg"-bok. Sånn du fyller inn høyde, vekt og alt som skjer de første årene. Hadde en sånn bok selv, veldig gøy å ta den frem nå og sammenligne:)

Ble også veldig glad for bøker fra "Den store..."-serien.

Vi fikk en fin bilderamme også, den har hedersplassen i bokhylla hennes og et sånt sett med kopp og asjett med bilder fra Elsa Beskows bøker.

Ellers ble jeg veldig glad da mine venninner ga en gave bare til meg:) Ikke noe voldsomt, bare en sånn pakke med krem, hårkur, kaffe, sjokolade osv.

Skrevet

Vi fikk en liten (dysmatur) gutt og ble veldig glad for smått ulltøy siden vi fikk beskjed på sykehuset at vi burde bruke ull for at han skulle holde varmen, så det burde sikkert passe fint til prematur også. Ellers er det veldig koselig å få noe annet også, leker til de aller minste (0+) fikk vi veldig ikke noe av og skulle gjerne fått litt av det!

Vi fikk også en tykk ulldress vi ble veldig glade i, brukte den mye i høst, slikt kan jo funke utover våren også.

Skrevet

Takk for mange gode ideer! Jeg svipper en tur innom Storsenteret på Sandvika før vi drar til sykehuset- kjøper blomster, noe til mor og bok eller leke fra Sprell til bebissen

Skrevet

Beste gaven vi fikk, var ei sånn bok som man skriver om barnet i og limer inn bilder o.l. Har fått slik til alle mine barn og de eldste synes det er stor stas å se igjennom- å veldig morsomt for mor å se tilbake på vekstkurve, første gang.......... når barnet spiste hva osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...