Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en gutt og en jente,og lurer på om vi skal kalle de for Alfred og Lykke.Har noen lyst til å kommentere dette eventuelle navnevalget?Noen andre varianter for jenta er Klara eller Ona. Hva liker dere best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Klara best, er fint og klassisk akkurat som Alfred. Lykke er helt ok det og. Personlig liker jeg ikke Ona.

Skrevet

Lykke syns jeg er et fint og koselig navn:) Men desverre liker jeg ikke navnet Alfred!

Skrevet

Syns ikke Lykke og Alfred passer sammen. Alfred er et gammelt stødig navn. Lykke er et nymoderne navn. For meg er Lykke en tilstand/ et ord, ikke et navn. Klara passer bedre til Alfred da. Samme stil, men personlig liker jeg ikke Klara. Men det er mye bedre enn Ona som heller ikke passer til Alfred.

Gå for Alfred og Klara du.

Skrevet

Alfred er nydelig, det heter minstemannen min :)

Klara synes jeg passer utrolig bra til Alfred, og er på min jenteliste!

Lykke er ikke i samme gate synes jeg ikke, det er søtt, men en annen sjanger... Så, heia Alfred og Klara! (Ona liker jeg ikke!)

Skrevet

Alfred og Klara passer godt :)

Ona og Lykke passet ikke til Alfred synes jeg.

Skrevet

Alfred er et kjempeflott navn. Stemmer på Klara, ikke så typisk poppis som Lykke og står bedre til Alfred.

Skrevet

Tusen takk for klare råd! I utgangspunktet tenkte jeg at Alfred og Lykke var en god kombinasjon pga fred og lykke, men skjønner nå at det ikke er det som faller en inn når man hører disse navnene sammen. Da blir det kanskje heller Alfred og Klara.

Skrevet

Forstår tankegangen din, Hi. Men tenker det samme som de over meg:)

Liker ikke Ona, Una derimot:)

Klara står sterkest til Alfred.

Hva med Petra?

Skrevet

Syns både Lykke og Klara kan funke, jeg. Men Alfred og Klara var kanskje finest.

Ona er uaktuelt, Ona er et fyr, og dessuten vekker det merkelige assosiasjoner hos meg.

Se for deg flg replikkveksling: "Elskede, er Ona nere?" "Nei, hun er oppe!"

Skrevet

Jeg synes Alfred er nyyydelig. Hadde det ikke vært opptatt i nær familie hadde en eventuell gutt garantert fått det navnet :)

I motsetning til alle andre her synes jeg Alfred og Lykke passer veldig godt sammen jeg da. Personlig liker jeg ikke navnet Klara, men jeg synes både Alfred og Lykke er fine navn som klinger bra sammen i mine ører :)

Skrevet

Alfred og Lykke er begge flotte navn, og dette er den beste navnekombinasjonen. Stol på ditt eget navnevalg!

Lykke er da ikke bare nymotens, det er faktisk et gammelt navn også. Hvis du tenker på betydningen så betyr også Felix lykke, men det er jo langt unna Alfred i sjanger, så det var bare ment som et tips.

Skrevet

Lykke syns jeg blir altfor puslete ved siden av Alfred, som er et kult navn. Alfred og Klara var en kul kombinasjon. :)

Skrevet

Liker både Alfred og Lykke :)

Synes det var en fin kombinasjon.

Personlig liker jeg tvillingnavn som begynner på samme bokstav da.. Alfred og Alva, Laurits og Lykke..

Klara og Ona likte jeg ikke så godt, men Klara bedre enn Ona.

Skrevet

Syns både Lykke og Klara kan funke, jeg. Men Alfred og Klara var kanskje finest.

Ona er uaktuelt, Ona er et fyr, og dessuten vekker det merkelige assosiasjoner hos meg.

Se for deg flg replikkveksling: "Elskede, er Ona nere?" "Nei, hun er oppe!"

Oi,den assosiasjonen har ikke jeg hatt,men du har helt rett.Glad for den tilbakemeldingen!
Skrevet

Hva med Anton og Clara?

Absolutt en fin kombinasjon!
Skrevet

Alfred og Klara :)

Liker Lykke også, men syns Klara passer bedre til Alfred:)

Skrevet

Lykke er kjempe fint navn:) kjenner flere Lykke:) meeen sammen med Alfred ble det ubalanse...

vis du skal bruke lykke burde det være et navn som Lucas,Oliver eller noe i den duren:)

men liker Alfred og Klara:)

Skrevet

Jeg klarer ikke å bli helt fornøyd med navnet Klara.Mannen min holder en knapp på dette valget,men hvilke assosiasjoner får dere egentlig?

Skrevet

Klara er en klassiker. Ingen ubehagelige assosiasjoner. Klara er fint, det er et ekte jentenavn og passer til Alfred. Og det betyr nettopp det man tror det betyr, klar, lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...