Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen av dere som har erfaringer med ED? Jeg har blitt anbefalt dette fra legen siden jeg ikke responderer på medisinene jeg har tatt i forsøk på IVF. Ser ut som dette er eneste utvei, men er veldig i tvil.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var i dine sko for noen år siden. Fikk diagnosen tidlig overgangsalder og beskjed om at eneste sjansen til og bli mor var gjennom ED eller adopsjon.

Vi har vært gjennom flere ED-forsøk på ulike klinikker, men dessverre uten og lykkes. Vi har nok bare vært uheldig for de fleste som prøver blir gravide. Uansett kan jeg mye om ED, forskjellige klinikker etc etc, så spør i vei om alt du lurer på.

I fjor ble vi foreldre til en bitteliten gutt som vi adopterte fra Sri Lanka, og nå er jeg ruger på to små embryo etter EA (embryoadopsjon) i St.Petersburg,

PS! Forskjellen på ED og EA er at ved EA bruker man både egg og spermdonor.

Skrevet

Jeg har tatt EA på Serum i Hellas. Er nå 23 uker på vei med tvillinger. Det er ganske mange her inne som holder på der nå. Spør hvis du lurer på noe. Se Serum-tråden på denne sida. Det er der vi holder til.

Skrevet

Tusen takk for svar. Forstår det er mye nytt jeg må sette meg inn i :-) Har lest Serum-tråden og ser det er mange forskjellige klinikker å velge mellom. Serum, er det navnet på en i klinikk i Hellas? Hvordan gikk dere frem for å sammeligne de forskjellige plassene, og til slutt klarte å velge en? Vet dere noe om ca ventetid på disse plassene?

Skrevet

Serum er en klinikk i Hellas ja. Penny har veldig godt rykte blant ED-farere her i Norge, og det samme har AVA Clinic i St.Petersburg i Russland og Tampere i Finland. Noen drar også til Alicante og Barcelona i Spania, samt Riga i Latvia.

Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med flere klinikker og spørre om blant annet ventetid, og så velge utifra det.

I Tampere har de åpen donor. Det vil si at når barnet er 18 år vil h*n kunne få vite hvem donor er. På denne klinikken er det også mulig og kunne kommunisere på svensk. En fordel for de som ikke er så stødig i engelsk.

Kom gjerne inn til oss på onskebarn.no. Der er det mye aktivitet blant oss ED/EA-prøvere.

De fleste klinikkene har hjemmeside. Jeg hjelper deg gjerne med linker om du vil.

Skrevet

Tusen takk som gidder å svare. Blir veldig glad for linker :-) Lurer også på det med utseende hvis en velger f.eks Hellas eller Spania. Er vel stort sett en del mørkere gener hos donorene der. Regner med at donorene er ifra det landet?

Spennende tid du har foran deg nå før testdag da :-) HVor lang tid tok det for deg fra du velgte klinikk til du fikk satt inn egg? Masse lykke til!

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp gjennomført mitt første forsøk ved Serum.

Donoren der er polsk så det er altså ikke nødvendigvis donorer fra landet. Penny som er legen ved Serum sa allerede ved vårt første møte at hun hadde en donor som passet bra. Sæden kan du bestille selv fra f.eks Cryos. Da er man iallefall sikret en "nordisk" innslag om det passer for deg. Man kan uansett aldri bli ett speilbilde av seg selv!

Når det gjald valg av klinikk gjorde jeg det enkelt. Jeg valgte Serum fordi flere av tidligere CFC farerere anbefalte klinikken og jeg leste mye positivt om klinikken på nettet. Så langt er jeg veldig fornøyd med oppfølgingen. Penny svarer på e-post nesten døgnet rundt! Hun virkelig ønsker det beste for deg.

Lykke til meg valget!

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp gjennomført mitt første forsøk ved Serum.

Donoren der er polsk så det er altså ikke nødvendigvis donorer fra landet. Penny som er legen ved Serum sa allerede ved vårt første møte at hun hadde en donor som passet bra. Sæden kan du bestille selv fra f.eks Cryos. Da er man iallefall sikret en "nordisk" innslag om det passer for deg. Man kan uansett aldri bli ett speilbilde av seg selv!

Når det gjald valg av klinikk gjorde jeg det enkelt. Jeg valgte Serum fordi flere av tidligere CFC farerere anbefalte klinikken og jeg leste mye positivt om klinikken på nettet. Så langt er jeg veldig fornøyd med oppfølgingen. Penny svarer på e-post nesten døgnet rundt! Hun virkelig ønsker det beste for deg.

Lykke til meg valget!

Ok.Takker. Sæden trenger jeg ikke siden jeg er gift med en mann, så sånn sett får vi jo noe av det nordiske utseende uansett :-)

Skrevet

Tusen takk som gidder å svare. Blir veldig glad for linker :-) Lurer også på det med utseende hvis en velger f.eks Hellas eller Spania. Er vel stort sett en del mørkere gener hos donorene der. Regner med at donorene er ifra det landet?

Spennende tid du har foran deg nå før testdag da :-) HVor lang tid tok det for deg fra du velgte klinikk til du fikk satt inn egg? Masse lykke til!

Tusen takk:) I St.Petersburg er det så og si ikke ventetid da de har mange donorer klar. De fleste klinikker ønsker gjerne at dere kommer på forsamtale først for og se dere, samt kunne skreddersy behandlingen til akkurat dere.

Vi har tidl. vært på forsamtale i St.Petersburg og ga i slutten av desember beskjed om at vi var klar for forsøk. Vi kunne komme i midten av januar, men utsatte det selv til beg. av februar.

Dr.Olga og crewet hennes er helt fantastisk og anbefales på det aller varmeste!!

Er også godt fornøyd med AVA Tampere, men der kan det muligens være litt ventetid før oppstart.

Linker;

https://www.avaclinic.com/swe

http://www.avapeter.com/en/welcome/

http://www.ivi.es/en/fertility-centre-alicante.aspx

http://www.serum-ivf.com/

http://www.institutomarques.com/en/index.html

http://www.fertilitetklinik.se/?lang=no

Lykke lykke til med valget:)

Skrevet

Loven1976: Jeg har donor fra Ukraina. Siden du har mann, vil jeg også anbefale Unica i Tsjekkia. Jeg hadde veldig god kontakt med dem, men valgte Serum siden jeg er singel. De har en gynekolog, Prof. Maly, som er kjent blant gynekologer i hele Europa. Fikk gode og utfyllende svar både fra prof. Maly og fra selve klinikken.

På Serum i Athen har de ikke så lange ventetider. De har også et donor- backup- program. Det koster 3.000 euro, mot 5.000 for vanlig ED. Du kan lese om det inne på linken i svaret ovenfor.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har registrert meg på ønskebarn, Lurer på hvor lang tid det tar før jeg får fakturaen? Etter som jeg forstår så kan jeg ikke logge meg inn før det. Regner meg jeg får medlemsnummeret da som skal brukes til passord.

Skrevet

Du kan logge deg inn på onskebarn.no sitt forum uten å være medlem, dvs. uten å betale fakturaen (selv om det er en god sak å gjøre det). Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det men du må gå til forumsidene første og logge deg inn eller lage ny bruker derfra, dvs. ikke logge deg inn fra forsiden onskebarn.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...