Gå til innhold

Lurer på når jeg skal bestille time til jordmor jeg?

Anbefalte innlegg

Det er liksom så langt unna jobb så det er et ork føler jeg.... :) Har kun gått til fastlegen min frem til nå, men det er det jo kun innlevering av urin, blodtrykk, og to "touch" på magen for så å bli sendt rett ut igjen:)

Når begynner/begynte dere hos jordmor? :)

Fortsetter under...

Hei, du er ikke nødt til å gå til jodmor, kun etter eget ønske. Jeg er andregangsgraid og har egentlig ikke følte det store behoet for besøk hos jordmor. Gikk annenher gang i første sangerskap, grei variasjon, og jordmor har mer tid til å snakke om graviditeten.

Likevel har legen min anbefalt at jeg tar kontakt, for en time godt uti svangerskapet (uke 21 nå). Tenker det er bedre å ha avtalt en time på forhånd, er sikkert mer interessangt med prat med jordmor etterhvert :)

Det er liksom så langt unna jobb så det er et ork føler jeg.... :) Har kun gått til fastlegen min frem til nå, men det er det jo kun innlevering av urin, blodtrykk, og to "touch" på magen for så å bli sendt rett ut igjen:)

Når begynner/begynte dere hos jordmor? :)

Er ikke så veldig mye mer som skjer hos jordmor. Men hun vil kunne svare deg på mer enn legen kanskje. Jordmor setter av en halvtime så man har litt bedre tid til å prate om ting du lurer på :)

Jeg hadde første jordmortime i uke 14. har bare vært hos fastlegen en gangi uke 6. Bortett fra to ekstrakontroller på sykehuset pga ekstra oppfølging har jeg tnkt å ta alle kontrollene denne gangen hos jordmor.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...