Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Hei! Jeg lurer på om noen vet hvorfor det er slik at noen (feks meg) hele mnd får to ganske sterke streker på EL-tester, mens andre får tilnærmet hvite teststreker bortsett fra de 2-3 dagene rundt eggløsningen? Grunnen til at jeg tester så å si hele mnd,er at jeg prøver å finne ut av syklusen min etter å ha mistet i vinter, hvis noen lurte Blir veldig glad for svar og andres erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Ingen som bruker/har brukt eggløsningstester her?
Fiemamma Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 EL-testene vil få to streker hele tiden fordi vi alltid har LH i urinen (hormonet som lager eggløsning). El-testen reagerer kjemisk på LH-hormon. Akkurat i døgnet før selve eggløsningen får vi en LH topp som stiger drastisk fra normalnivået, og da vil eggløsningstestene får smileansikt hvis det er digital, eller en kjempesterk teststrek som er mye rødere og mørkere enn kontrollstreken på strimmel og stav tester.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Takk for svar Vet du hvorfor det er slik at noen dager blir streken synelig og sterk umiddelbart, andre dager tar det 2-3 minutter? dette kan være dager etter hverandre...
Fiemamma Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Jeg har det også sånn, og det er vanlig. Man har ulik mengde LH i urinen igjennom hele syklusen og den har et bunnivå ganske nært tr/ikm. Så kommer det an på om du har drukket mye, og testene kan variere noe i kvalitet slik at teststrek opptrer forskjellig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå