Maybeline Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Hvordan reagerer deres små på løk? Jenta mi er nå 4 mnd og jeg har holdt meg borte fra løk, kål, erter og annen NEI-mat. Tror dere det skader om jeg spiser litt løk i maten??
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Min reagerte ikke på løk, men han reagerte veldig på kullsyre. Så det er jo nesten umulig å vite før du har prøvd. Hun er jo 4mnd, så litt løk skader nok ikke, og skulle hun få magevondt, så vet du at hun ikke tåler det. Er jo mulig hun faktisk ikke reagerer og da.
cent Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Det er vel egentlig slutt på at det er noe som er nei-mat under amming, det heter seg at man kan spise vanlig, og heller prøve å ta ting bort fra kosten dersom barnet reagerer, så du kan nok trygt prøve deg på løk Her har jeg spist akkurat som vanlig med både løk, kålrot, kål og annen mat som kan gi luft i magen til de små uten at småen har reagert i det hele tatt.
nelliik m/blå & rosa Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Trodde ikke det var noe som het "nei-mat" lengre jeg, men at alle & enhver bare må prøve seg frem siden våre babyer er like individuelle som det vi voksne er.. Spis det du vil og prøv deg frem, og heller luk ut ting som du tror barnet ditt reagerer på for å se om det er en sammenheng Slik gjorde jeg med lille blå for over 3 år siden, og det gjør jeg med lille rosa nå Det eneste gutten min reagerte på den gang var Cola, ingen annen brus eller noe annen mat.. Har ikke testet ut Cola med jenta mi enda, hun er bare 15 dager så har ikke rukket over alt. Men har spist både løk, blomkål, kålstuing, halvsterk mat osv uten at hun har reagert på noe av det
abella Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har spist all mulig mat under ammeperioden, også løk mange ganger. Jenta mi har ikke reagert på noen ting.
Valiana Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Eneste lillemor reagerte på de første månedene var hvis jeg hadde spist jordbær. Nå er hun 9 mnd og tåler helt fint jordbær i maten (min og hennes). Ville spist som normalt, og heller pålagt meg selv kostholdsendringer først hvis barnet reagerte :-)
Regina Phalange Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Jeg var som deg litt forsiktig de første mnd, men etter noen mnd spiste jeg løk, kål, sterk mat osv, og her var det ingen reaksjon. Prøv deg frem, du :-)
Lollo83 <3 Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har også prøvd det meste og funnet ut at kål, løk, appelsinjuice, sjokolade og all drikke med mye kullsyre var ting jeg måtte holde meg unna. Nå er lillemor 2,5 mnd og jeg har så smått begynt å prøve meg på drikke med kullsyre igjen. Foreløpig har det fungert greit, men jeg drikker ikke mye av det. Max 1 glass for dagen. Du må nesten bare prøve og se hvordan lille reagerer. En venninne sin baby har ikke reagert på noe, så det er stor forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå