Gå til innhold

Åssen spareordning har du for barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sparer penger til lillegutt i han sitt eget navn, men etter å ha lest vg idag, ser det jo ikke ut som det er noe lurt. Må si jeg føler meg litt lurt av bankdamen også.. vi var jo der for å snakke med henne om dette og da kom hun frem til at å spare i ungens eget navn var det beste..

åssen gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer selvfølgelig i eget navn. Av flere årsaker:

- Så barnet slipper å eventuelt måtte skatte

- Så barnet slipper avkortning i stipend

- Så barnet ikke, i verste fall, bruker opp alle pengene på øl og røyk den dagen h*n fyller 18 år

- Så vi slipper overformynderiet

Skrevet

Jeg hadde kontoen først i mitt navn, så lagde jeg egen konto til barnet pga rentene og skatt. Er usikker på om det var noe lurt

Skrevet

Vi sparer barnetrygden på en trygghetskonto i (DnB), denne kontoen er i mitt navn. Denne kontoen er det knyttet en forsikring til. Forsikringen er vel ikke den beste, men den er nå der. Mannen min disponerer også denne kontoen.

I tillegg har vi en egen sparekonto i hennes navn. Der ble dåpsgave satt inn. Utover det er det ikke satt noe penger inn på denne kontoen. Men besteforeldre har fått kontonummer:)

Skrevet

Vi har en høyrentekonto i mitt navn som barnepengene går inn på. Der er penger fra dåpen også, og der vil evt pengegaver i fremtiden bli satt inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...