MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Vi sparer penger til lillegutt i han sitt eget navn, men etter å ha lest vg idag, ser det jo ikke ut som det er noe lurt. Må si jeg føler meg litt lurt av bankdamen også.. vi var jo der for å snakke med henne om dette og da kom hun frem til at å spare i ungens eget navn var det beste.. åssen gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Sparer selvfølgelig i eget navn. Av flere årsaker: - Så barnet slipper å eventuelt måtte skatte - Så barnet slipper avkortning i stipend - Så barnet ikke, i verste fall, bruker opp alle pengene på øl og røyk den dagen h*n fyller 18 år - Så vi slipper overformynderiet
Nikkamoren Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Jeg hadde kontoen først i mitt navn, så lagde jeg egen konto til barnet pga rentene og skatt. Er usikker på om det var noe lurt
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Vi sparer barnetrygden på en trygghetskonto i (DnB), denne kontoen er i mitt navn. Denne kontoen er det knyttet en forsikring til. Forsikringen er vel ikke den beste, men den er nå der. Mannen min disponerer også denne kontoen. I tillegg har vi en egen sparekonto i hennes navn. Der ble dåpsgave satt inn. Utover det er det ikke satt noe penger inn på denne kontoen. Men besteforeldre har fått kontonummer:)
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Vi har en høyrentekonto i mitt navn som barnepengene går inn på. Der er penger fra dåpen også, og der vil evt pengegaver i fremtiden bli satt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå