Gå til innhold

Hvor mange sengesett/laken trenger jeg til babysengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor ofte skifter dere egentlig?

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan være greit å ha ca. 3stk. Da har du et ekstra tilfelle du må bytte før de andre har blitt vasket. :)

Jeg bytter ca. hver andre uke, går ikke lengre tid hvertfall. Bytter ved behov og selvsagt. Tisset seg ut, gulp, osv.

Skrevet

3.

Egentlig trenger du som regel ikke mer enn to, men plutselig har ungen gulpet, tisset på utsiden av bleia e.l. så du må skifte to ganger før du har rukket vaske det første så da er det greit å ha tre.

Jeg hadde 5 sett tror jeg, og om det ikke var uhell skiftet jeg like ofte som på våres senger, annenhver fredag.

Men ungen hadde en sånn stor tøybleie som de surrer ungene i på barselavdelingen liggende over lakenet i hodeenden da og det skiftet jeg stort sett hver dag.

Skrevet

Ville vel hatt 2-4 sengeskift, babyer kan gulpe, bæsje og tisse igjennom pysjen ;) Ellers får man gjerne litt sånt i gaver også da :) Ellers skifter jeg det ca 2-3 ganger i mnd ;) Alt ettersom.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg hadde en gulper så jeg skiftet ganske ofte på senga. Nå som hun er større (22 mnd.) skifter jeg omlag en gang i uka.

Du kan jo begynne med 3-4 sett og så ser du det an hvordan behovet er. De vokser ganske fort ut av den minste dyna så det er greit å kanskje ikke ha flere sett enn man har behov for ;)

Skrevet

Har dere gassklut under hodet osv? Saueskinn?

Jeg er ikke HI, unnskyld for trådkupp:)

Annonse

Skrevet

Du trenger jo ikke mer enn to sett. Da har du et skift når det andre skal vaskes, eller om babyen tisser gjennom/gulper... Jeg har flere sett selv, fordi jeg har kjøpt et par sett selv, og arvet noen sett. Også er det greit å ha ekstra til dyne i vogna...

Skrevet

Jeg brukte ikke saueskinn i senga, babyen likte det ikke, og ikke jeg heller. Brukte putetekket som en slags gulpeklut i senga. :)

Skrevet

Har dere gassklut under hodet osv? Saueskinn?

Jeg er ikke HI, unnskyld for trådkupp:)

Sånne flanellsbleier er fine å ha under hodet på ungene, de er store nok til at du kan stramme det som et laken tvers over madrassen. Jeg la også et sånt mellom lammeskinnet og hodet til ungen i vogna. Har ikke brukt lammeskinn inne om natta, men på det kaldeste midt på vinteren brukte jeg et ullpledd som laken i senga med en flannelsklut under hodet.

http://www.sparkjop....(SparBase).aspx

Skrevet

Takk for svar dere! ps: helt ok at du kuppet tråden 12.29:)

Er det 80*100 dyne dere bruker i seng eller?

Skrevet

Jeg brukte først vogndynen i 2mnd, så brukte jeg 80*100dynen fra 2mnd og til 1år, da syns jeg den ble så liten og byttet til juniordyne. Ble en del dyner, så kan sikkert skippe vogndyna. :P

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Enda en trådkupper her, sorry :P Men passer juniordyna (den som er to str større en vogndyna) i sprinkelsenga?

Skrevet

Ja, jeg bruker juniordyne i sprinkelenga. Blir en del dyne da, så hadde ikke brukt den på en nyfødt baby. Men godt å pakke inn en 1åring i den. Stor og god. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...