Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Er på tide å bytte til stol nr 2 nå, er det noen som har noen gode anbefalinger? Har sett på et sete som kan snues mot døren når du skal sette inn barnet og det ser jo veldig praktisk ut (med vond rygg) Tror det heter bebeconfort, eller noe slikt?! Men dette kan kun stå med kjøreretningen. Er det veldig dumt? Setet er jo godkjent
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Bakovervendt uten tvil. At det er godkjent bør ikke være grunn til å velge det. Mye som er godkjent uten å være bra dessverre. Les her du: http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Bakovervendt/
cent Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Jeg ville begynt her http://forbrukerportalen.no/Tester/2011/alle_barnesete-testene_pa_ett_sted
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 http://www.tryggtraf...blicShow;ID=926
PetitAnge Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Det anbefales at barnet sitter bakovervendt så lenge som praktisk mulig. Tenk på den lille nakken og relativt tunge hodet til barnet ved en kollisjon..Selv en liten påkjørsel kan gjøre stor skade hvis barnet sitter fremovervendt. Bakovervendt er MYE tyggere for barnet! Endret 10. februar 2012 av PetitAnge
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Jeg ville valgt bakovervendt helt klart. Mange seter kan monteres begge veier, slik at barnet kan komme rettvendt når de blir for lang i beina til å sitte bakovervendt. Vi har brukt HTS Besafe sitt sete bakovervendt frem til nå(på minstemann) men vi snur det nok snart for han er stor gutt og kan ikke sitte sånn sammenkrøpet. Jeg hadde kjøpt dette setet hadde jeg begynt på nytt, genialt sete! http://www.babyshop.no/bilseter-og-tilbehor/britax-stoler/multi-tech-flere-farger- Synes setet virker smart siden det har 5-punkts sele som kan brukes også fremovervendt. Men det er meg da. Uansett hjelper det lite for lille nakken i frontkollisjon.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Hei dere, mener ikke å kuppe tråden her, men når er det vanlig å bytte stol? Datteren min er 8 mnd, og jeg synes at selene på bilsetet vi har nå kommer litt ned på siden av skulderen hennes, istedenfor oppå skulderen. Må liksom trekke de opp på skulderen etter at jeg har festet de. Ser også nå at denne helgen er det 25% på bilstoler på Babyshop, så lurer jeg på om noen er kjent med nylige tester etc, eller rett og slett har en god stol å anbefale. Bakovervendt da, etter å ha lest svar over her :-)
PetitAnge Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Hei dere, mener ikke å kuppe tråden her, men når er det vanlig å bytte stol? Datteren min er 8 mnd, og jeg synes at selene på bilsetet vi har nå kommer litt ned på siden av skulderen hennes, istedenfor oppå skulderen. Må liksom trekke de opp på skulderen etter at jeg har festet de. Ser også nå at denne helgen er det 25% på bilstoler på Babyshop, så lurer jeg på om noen er kjent med nylige tester etc, eller rett og slett har en god stol å anbefale. Bakovervendt da, etter å ha lest svar over her :-) Jenta mi er 8 mnd - og vi byttet stol for 2 dager siden;) Vi prøvde bilstolen til fetteren på 2 år (samme stol som vi har kjøpt) og etter å ha sett hennes andektige og fornøyde uttrykk mens vi kjørte skjønte vi at det var på tide å bytte! Begynte å bli trangt i babystolen nå også.. Lille engel er superfornøyd! Sitter høyere opp og kan følge mer med
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Hei dere, mener ikke å kuppe tråden her, men når er det vanlig å bytte stol? Datteren min er 8 mnd, og jeg synes at selene på bilsetet vi har nå kommer litt ned på siden av skulderen hennes, istedenfor oppå skulderen. Må liksom trekke de opp på skulderen etter at jeg har festet de. Ser også nå at denne helgen er det 25% på bilstoler på Babyshop, så lurer jeg på om noen er kjent med nylige tester etc, eller rett og slett har en god stol å anbefale. Bakovervendt da, etter å ha lest svar over her :-) Jenta mi er 8 mnd - og vi byttet stol for 2 dager siden;) Vi prøvde bilstolen til fetteren på 2 år (samme stol som vi har kjøpt) og etter å ha sett hennes andektige og fornøyde uttrykk mens vi kjørte skjønte vi at det var på tide å bytte! Begynte å bli trangt i babystolen nå også.. Lille engel er superfornøyd! Sitter høyere opp og kan følge mer med ... Og da er det store spørsmålet - hvilken stol har fetteren, og nå dere? #7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Hei dere, mener ikke å kuppe tråden her, men når er det vanlig å bytte stol? Datteren min er 8 mnd, og jeg synes at selene på bilsetet vi har nå kommer litt ned på siden av skulderen hennes, istedenfor oppå skulderen. Må liksom trekke de opp på skulderen etter at jeg har festet de. Ser også nå at denne helgen er det 25% på bilstoler på Babyshop, så lurer jeg på om noen er kjent med nylige tester etc, eller rett og slett har en god stol å anbefale. Bakovervendt da, etter å ha lest svar over her :-) Vi fikk beskjed i butikken at vi måtte bytte når selene er slik du sier, for det har de blitt her også :-/ Men han er ikke noe stor gutt, 9 mnd... Vet ikke hva vi skal velge...
PetitAnge Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 Hei dere, mener ikke å kuppe tråden her, men når er det vanlig å bytte stol? Datteren min er 8 mnd, og jeg synes at selene på bilsetet vi har nå kommer litt ned på siden av skulderen hennes, istedenfor oppå skulderen. Må liksom trekke de opp på skulderen etter at jeg har festet de. Ser også nå at denne helgen er det 25% på bilstoler på Babyshop, så lurer jeg på om noen er kjent med nylige tester etc, eller rett og slett har en god stol å anbefale. Bakovervendt da, etter å ha lest svar over her :-) Jenta mi er 8 mnd - og vi byttet stol for 2 dager siden;) Vi prøvde bilstolen til fetteren på 2 år (samme stol som vi har kjøpt) og etter å ha sett hennes andektige og fornøyde uttrykk mens vi kjørte skjønte vi at det var på tide å bytte! Begynte å bli trangt i babystolen nå også.. Lille engel er superfornøyd! Sitter høyere opp og kan følge mer med ... Og da er det store spørsmålet - hvilken stol har fetteren, og nå dere? #7 Vi har BeSafe IZI X3 Lille jenta vår sitter veldig godt i det (justerbar sitte-/liggestilling og seteforminsker for de minste barna), kan brukes både fremover- og bakovervendt så dette kan vi ha lenge! Eneste minus: stolen er ENORM (sikkerhetsbøyler foran og bak) - så blir minimalt med benplass til passasjeren foran
oslo37 Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Vi har også byttet til BeSafe IZI I3. Byttet da vår lange og ganske tynne gutt var 9 mnd. Han sitter som en konge! Vi har ford s-Max og ikke problemer med plassen heller. Veldig fornøyd både liten og stor.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Men dere, er ikke dette det setet som ble tilbakekalt her nå nylig? Leser så mye fint om det og mange her inne på DIB som har det setet, men ble så skeptisk når jeg leste om tilbakekallelsen, pluss at noen sier det er så tungt og digert at det vil være en fare for babyen i seg selv om man kræsjer?!
oslo37 Skrevet 12. februar 2012 #14 Skrevet 12. februar 2012 Googla tilbakekalling og besafe. Fant bare sak fra 2010 som gjaldt eldre seter. Gjern link hvis du påstår sånne ting... Tungt og digert er bra med isofix. Da er jo setet fastmontert i karosseriet på bilen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #15 Skrevet 12. februar 2012 Men dere, er ikke dette det setet som ble tilbakekalt her nå nylig? Leser så mye fint om det og mange her inne på DIB som har det setet, men ble så skeptisk når jeg leste om tilbakekallelsen, pluss at noen sier det er så tungt og digert at det vil være en fare for babyen i seg selv om man kræsjer?! Det ble tilbakekalt for et år eller to siden, pga en mulig produksjonsfeil på selefestene. Men det gjelder såklart ikke de setene som er i salg i dag. Tror ikke det var en feil på det heller, bare mistanke, så derfot tilbakekalte de og byttet ut selene for sikkerhetsskyld Besafe Izi Kid og Combi er testvinner gjentatte ganger, samt at Kid er Plus-godkjent, så det er helt trygt å velge dette setet.
Petrine +spire=❤ Skrevet 12. februar 2012 #16 Skrevet 12. februar 2012 Ville valgt og kommer til å velge bakovervendt. Er ikke ett diskusjonstema har hos oss engang. Sikkerheten er det viktigste etter min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå