Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Begynner å bli TRØTT nå kjenner jeg. Lille på 20 mnd våkner MANGE ganger hver natt, helt plutselig!! Sovner fort igjen noen ganger, andre ganger ikke. Men er våken hver natt. Enkelte dager er lille også veldig vanskelig å legge, bare styrer i sikkert en time. Men dette går litt opp og ned. Alle som sier det blir enklere og mer sØvn etter barnet er 1 år, tar feil. Iallefall stemmer det ikke hos oss. Blir bare verre og verre Tips anyone??
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Hvordan sover han på dagen? Når de er så store er det stort sett dagsovingen som har innvirkning på urolig nattesøvn.
JessicaDay Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Hmmm, har ikke tenkt på det. Bare tenkt de trenger søvnen de får på dagtid fortsatt. Har i det siste sovet 2-2,5 t. Tenkte det var greit siden nettene er dårlige. Er det ikke tidlig å begynne begrensinger på dagsøvn? HI
El1 Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Vi har også slitt mye med nattsøvn, særlig etter barnehagestart (han er 13 mnd nå). Her har det midlertidig løst seg ved at han kun sover en times tid, en gang om dagen. Da klarer vi legge han kl 20 og han sovner ca en halv time seinere og våkner ca 7.30. Vi er oppe ca 3 ganger hver natt, men dette er såååå mye bedre enn sånn vi har hatt det. Hvis han sovner feks i bilen hjem fra barnehagen vekker vi han når vi kommer hjem, ellers blir det bare tull.
FrkVips Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Begynner å bli TRØTT nå kjenner jeg. Lille på 20 mnd våkner MANGE ganger hver natt, helt plutselig!! Sovner fort igjen noen ganger, andre ganger ikke. Men er våken hver natt. Enkelte dager er lille også veldig vanskelig å legge, bare styrer i sikkert en time. Men dette går litt opp og ned. Alle som sier det blir enklere og mer sØvn etter barnet er 1 år, tar feil. Iallefall stemmer det ikke hos oss. Blir bare verre og verre Tips anyone??
FrkVips Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Ojsann, fikk en feilmelding og da forsvant alt jeg hadde skrevet..... Ville bare si meg enig med de andre som har kommentert her. Har selv ei lita jente på 20 måneder og for oss hjalp det veldig på den plutselige uroen som oppsto om natta, da vi kutta dagsovingen ned til 1,5 time. Hun sov hele natten igjennom fra hun var ca 10 måneder, men for et par måneder siden begynte hun plutselig å styre veldig om natten, og våknet mye. Men etter å ha kuttet ned på dagsovingen tok det under en uke før vi merket stor forskjell. Nå sover hun hele natten igjennom :-)
Dorrimor ♂♂ Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 (endret) D kan ikke være jeksler på gang da? Dette høres veldig ut som slik vi hadde d med sønnen vår for en mnds tid siden. Han var enten vanskelig å legge, våknet opp MANGE ganger om natta, eller våknet kl fem og vi ikke fikk han til å sove igjen. Slik pågikk d over flere uker, og han har alltid vært snill på nettene før. Når han våknet opp var han nesten litt hysterisk, vanskelig å roe, andre ganger lettere. Vi var slitne og viste ikke helt hva vi skulle gjøre, og begynte å lete på nettet. Der fant jeg flere sider hvor de mente at dette kunne tyde på tenner. Jekslene, spesielt toårsjekslene er jo veldig harde å få gjennom. Sønnen vår er to år nå ( var nesten to da dette skjedde), så d stemte jo m alderen. Han hadde ikke så mange av de andre klassiske tanngjennombruddstegnene, bare at han ble veldig rød i kinnene og siklet mye. Etter noen uker så vi at jekslene hadde kommet i nedmunnen, og søvnen på natta ble rolig igjen. Nå kan s sikkert være mange grunner til at barn blir urolige, får søsken, begynner i bhg, lange dagdupper, får mer hyppige mareritt, er syke etc, m tenner kan jo være en mulighet. og da et d vel bare å ta tia til hjelp (+ dentinox). Håpet d ordner seg for Endret 10. februar 2012 av Dori
Isola&Lille+julegave Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Lille min ble plutselig veldig urolig om natten og våknet maaange ganger. Hun åler seg oppover i sengen og ligger med nakkeknekk til slutt. Ender med at hun reiser seg i søvne og begynner å gråte.... Jeg kjøpte pose med seler til henne og vi fikk begge et nytt liv! Nå sover hun gjennom hele natten og elsker posen sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå