Gå til innhold

Jordmor i går.. Vekt...

Anbefalte innlegg

Neh - jeg har gått opp 7 kg fra starten, og er 24 uker nå. Jeg har ikke hatt kvalme, så har ikke gått ned noe pga det. Jeg holdt den i sjakk med å spise masse ;) Men synes ikke det vises så godt andre steder enn magen egentlig, og synes ikke det er mye. Tullejordmor :/ Klart, det er viktig å tenke litt over hva man spiser, men jeg synes det er VEL mye fokus på dette fra legene nå. Føler jo at de står der med pekefingeren bare man spiser litt is! Man skal jo kose seg litt også :)

Fortsetter under...

Jeg er 22+3 idag, og jeg har gått opp 12 kg hittil. Jeg er litt overvektig fra før, men, jeg gikk opp 7,5 kg i løpet av de nå siste tre ukene. Jeg går ikke hos kontroll, men hos lege. Hun sier jeg ikke skal stresse med vekta, for jeg selv er nemlig veldig stressa...Jeg spiser 1500 - 1700 kcal pr dag og trener jevnt, men vektoppgangen har jeg ikke kunnet styre denne gangen. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde samlet endel vann, så fikk beskjed om fortsatt røre meg og spise sundt, så den siste uka, så har gått ned 1 kg. Forrige gang gikk jeg opp 17 kg tilsammen, men, da kom kiloene i slutten av svangerskapet. Kanskje jeg er "heldig" denne gang og har fått det i starten ? Håper så, for jeg tenker på vekta. Søstera mi, som forøvrig har vært VELDIG opptatt av vekta, gikk faktisk opp 30 kg siste svangerskapet, og det var noe hun ikke kunne "rå over": Hun var normalvektig fra før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...