Gå til innhold

Fikk vite at jeg har hatt en MA, hva skjer nå?

Gjest ________

Anbefalte innlegg

Gjest ________

Var på ultralyd idag og utifra siste mens og målingene på fosteret må hjertet ha sluttet å slå siste dagene, fosteret ble målt til å være 10+1 og jeg 12+1 utifra mens

Bestemte meg for at ta tablett/ medisinsk abort på mandag, men vet ikke om jeg angrer på valget etter å ha lest litt om det,

Er det vondt, virkelig vondt når jeg har kommet så langt på vei?

Kommer jeg til å ha rier? Og måtte presse som i en fødsel? (der er jo en fødsel)

Kommer jeg til å se fosteret? Morkake? Osv når det kommer ut eller er det så lite at det ikke vil synes noe mer enn blod ?

Hvor lang tid tar det fra jeg får tablettene til det er over?

....kirurgisk utskraping virker som en lettere vei

Snille dere svar, for jeg er litt redd, lei meg og i tvil om hva jeg skal gjøre

Fortsetter under...

Hei, kjære deg.

Så leit å høre at du har mistet :( jeg var i dine sko i november...

Vet mange opplever at det går helt greit å ta cytotec kuren og at alt ordner seg. Kort fortalt så gjorde det ikke det hos meg. Jeg er nok blant de mest uheldige. Kort oppsummert så fikk ikke cytotec tablettkuren jeg tok to ganger ut alt, så jeg har gått å småblødd siden november til nå i januar, hvor de oppdaget noen få millimeter med rester. Da bar det til utskrapning, og ting ser endelig ut til å bedre seg.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg ,men mange ender opp med utskrapning fordi cytotec ikke alltid fungerer for alle.

Jeg var ca like langt på vei som deg da jeg mistet, og syntes utskrapning virket "kjempe skummelt" grunnet narkosen og alt, derfor valgte jeg cytotec behandling mens jeg fikk være innlagt på sykehuset en dag. Noen får smerter av tablettene,andre ikke. Du får også all den smertestillende medisinen du ønsker underveis.

Jeg synes det var en veldig ekkel opplevelse, og blødde lenge (i mitt tilfelle skyldtes jo dette at det var rester, for de fleste andre så er blødningen over på 1-2 uker )

Jeg var veldig nervøs for utskrapningen, men den gikk som en drøm. Hvis jeg hadde kunnet skudd tlbake tiden til november,så ville jeg uten tvil valgt utskrapning. Da slipper man å se ekle detaljer, og man blør vanligvis en kortere periode.

Etter å ha mistet så er det mer enn "ille nok" psykisk, så det kan være greit å slippe å se "det".

Uansett hva du velger så sender jeg masse gode tanker din vei,og ønsker deg lykke til. Håper alt ordner seg raskt og at det snart går mye bedre med deg. Send mg gjerne en PM hvis du lurer på noe, samme hva :)

Håper jeg ikke skremte deg, meningen var iallefall kun å komme med gode råd. Desverre er det ingen "hyggelig" opplevelse uansett, men man blir skånet for mye ved å velge utskrapning.

God klem til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...