elmaaani Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Er øyeblikkelig 37 uker og mistenker at jeg har begynt å lekke fostervann.. Noen som har begynt å lekke før de har gått i fødsel? Hvor lenge kan man gå å lekke før man evt blir satt i gang?
ma(mita) Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Heisann, er i uke 37 som du - men har ingen erfaring med dette selv, googlet litt og fant denne lenken: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=410777 Håper den er til hjelp. Lykke til
aragon Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Hvis du tror du lekker fostervann skal du ta kontakt med føden og komme inn på sjekk. Jeg gjorde det med første mann og da ble det tatt hull på fosterhinnene og fødselen var igang med engang. Man skal helst ikke gå så mye lenger enn 36timer pga infeksjonsfare, da blir fødsel satt igang. Tror det har kommet nye felles retningslinjer på dette fra helsedirektoratet.
elmaaani Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2012 Ringte føden igjen i dag så skal inn til sjekk nå.
elmaaani Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2012 Ikke klokere enn da jeg dro inn.. Ettersom de ikke har slike strips kunne jeg ha på et bind legge det i en pose etter bruk så kunne de lukte på det...Huff, syntes ikke det hørtes så kult ut :S Så kvier meg for å gjøre det.. Hadde jeg vært sikker på at det er fostervann hadde det vært noe anna..
chriskris Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Åj det hørtes litt ubehagelig ut! Håper de ikke står å lukter forran deg da Skal man egentlig bruke strips, men så var de fri eller?
elmaaani Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2012 Nei, de har ikke til vanlig heller.. Skulle tro en fødeavd på St Olavs hadde det, men nei.. Fått litt rieaktivitet nå så håper egentlig det setter igang så jeg slipper å gå å lure..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 De venter tre dager med å sette igang. Gjorde det på meg. Jævlig å gå å lekke fostervann i 3 dager. Endte med hastesnitt da, pga at de ventet så lenge...
Holly❄️ Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Jeg visste ikke at jeg lekket, var på en tilfeldig kontroll hvor jordmoren syns magen min var hard. Joda, var ikke mye fostervann igjen der gitt... Ble satt i gang etter en UL, som bekreftet det. Lykke til! Be om UL hvis du er i tvil
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Jeg begynte å lekke fostervann en kveld, og fikk beskjed om å dra til føden for sjekk. De var også usikre på at det var fostervann, men når jeg skulle til å gå derfra lakk jeg ennå mer. Fikk beskjed om at barnet måtte være ute innen ett døgn etter at jeg begynte å lekke (men dette er straks 4 år siden nå). Barnet ble født naturlig neste dag tidlig på ettermiddagen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå